Gå til innhold

Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi...

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arbeiderpartiet holder seg innenfor handlingsregelen de har satt selv på 4% oljepengebruk, men har ligget noe over de siste årene.

Høyre har sagt at de ikke vil bruke mer penger enn handlingsregelen tilsier, altså 4%. Også Venstre og KrF er enig om å holde seg under 4%. FrP har sagt de vil bruke mer på investering, men i en regjering hvor Høyre er størst sammen med Venstre / KrF vil det aldri kunne skje. Da måtte FrP vært betydelig større.

Altså oppsummert, eneste forskjellen mellom rødgrønn regjering og blå regjering er hvordan pengene skal brukes. Begge kommer til å bruke akkurat like mye penger.

Forskjellen er at får vi blå regjering så slipper vi alle tulleforslagene fra de grønne partiene.

Lenke til kommentar

Tilbake igjen Baltazar94?

Jeg trodde du hadde gitt deg etter besøk av PST. Om du ikke har fått besøk av PST, så er ihvertfall din siste post grunn nok til at du får besøk av riksrevisjonen.

Og hvorfor tror du at jeg har hatt besøk av PST ?

Er det kanskje slik at du er en informant utsent av PST, som angir alle som du mener er "ekstremister" og som kritiserer regjeringen og Jens Stoltenberg ?

Og hvorfor mener du at mitt innlegg her er grunn til at jeg burde få besøk av riksrevisjonen ?

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet holder seg innenfor handlingsregelen de har satt selv på 4% oljepengebruk, men har ligget noe over de siste årene.

Høyre har sagt at de ikke vil bruke mer penger enn handlingsregelen tilsier, altså 4%. Også Venstre og KrF er enig om å holde seg under 4%. FrP har sagt de vil bruke mer på investering, men i en regjering hvor Høyre er størst sammen med Venstre / KrF vil det aldri kunne skje. Da måtte FrP vært betydelig større.

Altså oppsummert, eneste forskjellen mellom rødgrønn regjering og blå regjering er hvordan pengene skal brukes. Begge kommer til å bruke akkurat like mye penger.

Forskjellen er at får vi blå regjering så slipper vi alle tulleforslagene fra de grønne partiene.

Hva slags tulleforslag? Og hva mener du med grønne partier? :)
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke boliglånet mitt vil gå adundas men at pengebruken deres... ja det er mer penger som brukes og ikke bare på en annen måte. Det vil selvsagt ikke bare kunne slå ut i økt styringsrente men vil sannsynligvis det.

Om det er 0,25% eller 5%++ vet man jo aldri men jeg vil faktisk være på den "sikre" siden.

For ikke å nevne at bankene med en blå regjering vil få mer støtte til å skru opp rentene fordi direktørene har gått tom for gullflak å strø på grøten til hundene sine.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk men les deg litt opp om grunnleggende økonomi og kom tilbake igjen!

Det er mulig at de har fått dette propagandasprøytet inn i lærebøkene, for du finner mye sosialistisk propaganda i skolens lærebøker.

Sosialistene har kjempet lenge med å få kontroll over skolen og utdanningen. Det var førøvrig akkurat dette som Hitler og nazistene gjorde før andre verdenskrig. Og før det så sørget sosialistene for å skaffe seg kontroll over utdanningen i sovjet osv osv.

Ap og aps politikk har selvfølgelig ingen inflytelse på renta, den bestemmes av andre og det har ikke noe å si hvilken politikk som føres.

Dette er kun skremselspropaganda som sosialistene bruker til å skremme folk til å stemme på ap.

Lenke til kommentar

Har du tenkt den tanken at kanskje det er du som ikke har peiling på økonomi ?

Eller er det kanskje slik at du mener at du selv er ufeilbarlig og vet alt som er verdt å vite om dette ?

Før vi diskuterer videre tror jeg heller du bør dokumentere påstandene til de som har peiling på økonomi og har sagt det du påstår for det strider mot veldig enkle og grunnleggende funksjoner i økonomien.

Jeg skal ikke si jeg har mye peiling på økonomi men har en god forståelse like vel.

Det samme kan jeg si om matematikk men om noen hadde påstått at en med peiling på matte hadde uttalt seg stikk i strid med grunnleggende matematisk regler hadde jeg selvsagt ville først ha det bevist før jeg diskuterte videre.

Lenke til kommentar

Det er mulig at de har fått dette propagandasprøytet inn i lærebøkene, for du finner mye sosialistisk propaganda i skolens lærebøker.

Sosialistene har kjempet lenge med å få kontroll over skolen og utdanningen. Det var førøvrig akkurat dette som Hitler og nazistene gjorde før andre verdenskrig. Og før det så sørget sosialistene for å skaffe seg kontroll over utdanningen i sovjet osv osv.

Ap og aps politikk har selvfølgelig ingen inflytelse på renta, den bestemmes av andre og det har ikke noe å si hvilken politikk som føres.

Dette er kun skremselspropaganda som sosialistene bruker til å skremme folk til å stemme på ap.

Istedefor å komme med påstander, prøv å argumenter for de så vi vet at du faktisk skjønner en dritt og ikke bare diller etter de du VIL tro på.

Lenke til kommentar

Hva slags tulleforslag? Og hva mener du med grønne partier? :)

Tenker på SV. Som blant annet var kjempepositive til forslag om dieselforbud i Oslo enkelte dager uten å tenke konsekvensene dette vil medføre.

Tror folk har fått nok av de teite innspillene til SV nå, er vel derfor de plasker så vidt over sperregrensen nå.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og hvorfor mener du at mitt innlegg her er grunn til at jeg burde få besøk av riksrevisjonen ?

Det var en spøk, men nå diskuterer du med en forhenværende økonom fra valuta-, utrednings- og forskningsavdelingen i Norges Bank. Bevis finner du i min signatur (rød lenke - bla ned til eller ta side søk CTRL + F + Norges Bank). Du finner min CV i denne trådens første post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1535672

Men du skrev:

Dette er ikke riktig, hverken ap eller aps politikk har noen innflytelse på renta.

Det mener jeg imidlertid er riktig. Begrunnelse i denne tråden:

Retningslinjer for bruk av oljepenger handlings-regelen.

Dersom FrP gjør det relativt bedre på mandag enn Høyre, mener jeg sannsynligheten for at renten settes opp på et de første rentemøtene, kanskje allerede på det første som et signal til en eventuell borgerlig regjering. Norges Bank er mer uavhengig i dag enn den var for noen år siden. Regjeringen har instruksjonsrett over Norges Bank, men om den instruksjonsretten brukes om Norges Bank hever renten, er det begynnelse på slutten for en eventuell borgerlig regjering med FrP.

Arbeiderpartiet har sagt at de skal stramme inn handlingsregelen og ikke gi millarder i skattelette. Norges Bank skal gjøre det som er best for norsk økonomi og norsk næringsliv og ikke for meg eller deg. Høyre vil forhandle om handlingsregelen.

Dersom du ikke vil lese hele tråden ovenfor er denne

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1531828&p=20907156

posten svært viktig.

Ytterligere begrunnelse her:

http://dinnettavis.no/#handlingsregel-skatt-inflasjon

Bevis at den enkle modellen er mer feil enn din mentale modell. Jeg er ikke interessert i kverulering og konspirasjonsteorier. Jeg ber deg om å¨holde deg til temaet.

Til slutt: Kan du svare ja eller nei på disse tre enkle spørsmålene? Under ellers like forhold

1. Har den økonomiske politikken som føres betydning for rentenivået?
  2. Er en ekspansiv økonomisk politikk mer rente og inflasjonsdrivende enn en nøytral eller kontraktiv politikk?
  3. Har FrP og Høyre gitt signaler om at de vil føre en mer ekspansiv økonomisk politikk enn sittende regjering?
Lenke til kommentar

Det var en spøk, men nå diskuterer du med en forhenværende økonom fra valuta-, utrednings- og forskningsavdelingen i Norges Bank. Bevis finner du i min signatur (rød lenke - bla ned til eller ta side søk CTRL + F + Norges Bank). Du finner min CV i denne trådens første post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1535672

Det mener jeg imidlertid er riktig. Begrunnelse i denne tråden:

Retningslinjer for bruk av oljepenger handlings-regelen.

Dersom FrP gjør det relativt bedre på mandag enn Høyre, mener jeg sannsynligheten for at renten settes opp på et de første rentemøtene, kanskje allerede på det første som et signal til en eventuell borgerlig regjering. Norges Bank er mer uavhengig i dag enn den var for noen år siden. Regjeringen har instruksjonsrett over Norges Bank, men om den instruksjonsretten brukes om Norges Bank hever renten, er det begynnelse på slutten for en eventuell borgerlig regjering med FrP.

Arbeiderpartiet har sagt at de skal stramme inn handlingsregelen og ikke gi millarder i skattelette. Norges Bank skal gjøre det som er best for norsk økonomi og norsk næringsliv og ikke for meg eller deg. Høyre vil forhandle om handlingsregelen.

Jeg bryr meg ikke om hva eller hvem du er, eller hva du har vært. Jeg er heller ikke økonom og jeg bryr meg som sagt ikke om politikk heller, for all politikk er av det onde, og spesielt sosialistisk politikk.

Jeg vet også at den såkalte sjefen i Norges bank fastsetter renta, og jeg vet hva slags unnskyldninger han bruker for å sette den opp eller ned.

Hva Norges bank skal gjøre og hva Norges Bank gjør, er imidlertid to forskjellge ting. Norges bank fastsetter ikke renta etter hva som er best for norges økonomi eller næringslivets økonomi, og de bryr seg slett ikke om folkets økonomi, men er like falske og svikefulle som politikerne.

Når jeg sier den såkalte sjefen for Norges bank, så er det fordi han er ikke sjef for Norges bank, han er en sprelleman og nikkedukke for dem som kontrollerer Norges bank, og de som kontrollerer Norges bank er familien Rotschild, som eier og kontrollerer de fleste av verdens nasjonalbanker.

Nikkedukken som kalles "sjefen for Norges bank" gjør som han får beskjed om, og bruker renta som et verktøy for å fremme sine utenlandske arbeidsgiveres interesser. Han bryr seg ikke om landets eller næringslivets økonomi, og slett ikke folkets økonomi.

Renta brukes tvert imot som et verktøy til å bidra til å ødelegge landets økonomi og folkets økonomi.

Det er allerede flere land, og også millioner av mennesker i disse nevnte landene, som er kommet i alvorlige økonomiske problemer pga dette.

Denne snikende politikken har pågått lenge, og hele pengesystemet er bygd opp i den hensikt at alt skal kollapse til slutt, og de som står bak det hele skal sitte igjen med alle verdiene og den hele og fulle kontrollen både med verdens land og folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...