Gå til innhold

Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi...

hean

Anbefalte innlegg

De bruker lite og krever inn mye... jaja, det holder ihvertfall styringsrentenrenten lav.

For meg er det ingen enkeltsaker som betyr i nærheten så mye som hvordan renten på boliglånet mitt blir fremover. Så selv om jeg kanskje er mer enig med Høyre/Frp (enkeltsaker) så får nok AP min stemme.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så AP kan garantere renten på boliglånet ditt??? Lykke til. Norge får hva de fortjener.

Nei.... AP har faktisk aldri uttalt seg om renten, det er bare bruken av penger som logisk nok gjør at renten vil holde seg mer nede ved AP politikk enn Høyre/Frp politikk. For å forstå dette må du faktisk skjønne litt sammenhengen mellom pengebruk og renter...

AP er laaaaangt fra perfekt men tross alt dette er Norge tross alt verdens beste land å bo i, det må da telle for noe.

Endret av Nasciboy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv om Høyre og FrP ønsker å bruke penger på en litt annerledes måte, betyr ikke det at boliglånet ditt går dundas. Sannsynligvis betyr det ingen ting, spesielt ikke hvis det blir en mindretallsregjering.

Jeg sier ikke boliglånet mitt vil gå adundas men at pengebruken deres... ja det er mer penger som brukes og ikke bare på en annen måte. Det vil selvsagt ikke bare kunne slå ut i økt styringsrente men vil sannsynligvis det.

Om det er 0,25% eller 5%++ vet man jo aldri men jeg vil faktisk være på den "sikre" siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er åpenbart veldig mange som faktisk tror på arbeiderpartiet sitt preik om hvor elendig alt kommer til å bli hvis det blir litt skattelettelser her til lands. Det er faktisk ikke slik at jo mer penger vi betaler i skatt, jo mer penger bruker staten på forskjellige velferdsordninger innad i Norge. Det er faktisk nok penger i statskassen til å finansiere velferdsordningene i Norge. Men det er et faktum at desto mer penger som havner i statskassen, desto mer penger brukes blant annet på bistand til korrupte diktatorer i fattige land, gratis advokater til asylsøkere som kommer til Norge for å begå voldtekt og drap, og til å finansiere trygd til late mennesker som faktisk kan arbeide hvis dem bare hadde giddet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Flere som har peiling på økonomi har over flere år nå sagt at bruk av penger på helse og infrastruktur som høyresiden står for , ikke vil ha noe innvirkning verken på kronekurs eller renten.

Det er ikke bare spørsmål om hva pengene brukes til, men også hvordan pengene brukes:

http://www.nrk.no/valg2013/okonomer-sabler-ned-frp-1.11202483

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1520048

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514143

Lenke til kommentar

For å forstå dette må du faktisk skjønne litt sammenhengen mellom pengebruk og renter...

Dette er det merkelige med AP og pengebruk. 30 milliarder på vei=inflasjon.

30 milliarder i dass (Rævlandingen på Mongstad)= Ansvarlig

Norge er bundet i 4000 milliarder i pensjoner. Det er ca hele oljefondet. Vi har ingen industri eller kunnskap å leve på etter oljen...men AP er ansvarlige

Skjønn det de som kan :hmm:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det merkelige med AP og pengebruk. 30 milliarder på vei=inflasjon.

30 milliarder i dass (Rævlandingen på Mongstad)= Ansvarlig

Norge er bundet i 4000 milliarder i pensjoner. Det er ca hele oljefondet. Vi har ingen industri eller kunnskap å leve på etter oljen...men AP er ansvarlige

Skjønn det de som kan :hmm:

Ser man litt firkantet på det så er det egentlig litt slik men som sagt er det renten som betyr noe for meg og jeg stemmer for meg selv og ingen andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er åpenbart veldig mange som faktisk tror på arbeiderpartiet sitt preik om hvor elendig alt kommer til å bli hvis det blir litt skattelettelser her til lands. Det er faktisk ikke slik at jo mer penger vi betaler i skatt, jo mer penger bruker staten på forskjellige velferdsordninger innad i Norge. Det er faktisk nok penger i statskassen til å finansiere velferdsordningene i Norge. Men det er et faktum at desto mer penger som havner i statskassen, desto mer penger brukes blant annet på bistand til korrupte diktatorer i fattige land, gratis advokater til asylsøkere som kommer til Norge for å begå voldtekt og drap, og til å finansiere trygd til late mennesker som faktisk kan arbeide hvis dem bare hadde giddet...

Økonomi er faktisk en finfin balansegang... hvis allt får noen tusenlapper ekstra i året i skattelette så plutselig sier rentesjefen at vi har brukt en del mer penger enn antatt og setter opp renta 0,25%.

Hvor ble det egentlig av skatteletten for de med stort lån? POFF, den forsvant :)

Selvsagt vil skattelette gi mange ekstra penger i lomma men for de med store lån vil det kanskje ikke bety så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som har peiling på økonomi har over flere år nå sagt at bruk av penger på helse og infrastruktur som høyresiden står for , ikke vil ha noe innvirkning verken på kronekurs eller renten.

Da har de ikke peilign på økonomi, enkelt å greit.

Også infrastruktur setter folk i arbeid samtidig som lønningene kanskje øker litt hvis det blir mangel på arbeidskraft.

Totalt sett blir det økt kjøpekraft med en viss dominoeffekt... flere ansatte (kanskje utenlands), mer penger, mer forbruk som igjen fører til livets rett til flere butikker og flere ansatte, etc, etc.

Unntaket er hvis man ansetter utenlandsk arbeidskraft som ikke legger igjen penger her i landet av de lønningene de får... ser ut som om det hadde blitt litt vanskeli gå få gjennomført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...