xibriz Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Nå begynner jeg å bli ganske irritert. Her er saken: Jeg bor i borettslag. For noen måneder siden begynnte sluken på badet som dusjen er tilkoblet å gå tett. På borettslaget sine hjemmesider opplyser de om at "Henvendelser rettes i hovedsak til kontoret på e- post.". Borettslaget har en daglig leder i 100% stilling, og en vaktmester i 100% stilling. De har to e-poster, en som heter "kontoret@..." og en som heter "drift@...", men det er kun "kontoret@..." som er opplyst på hjemmesiden, så jeg visste ikke om den andre før nå nylig. Jeg sendte e-post hvor jeg lurte på om det er andelseier eller borettslaget sitt ansvar å sørge for at slukene er i orden. Denne fikk jeg aldri svar på. Jeg tenkte at kanskje e-posten gikk i spam-filteret, så jeg prøvde og sende samme mail 2 ganger til med flere dagers mellomrom fra totalt 3 forskjellige e-postaddresser. Disse fikk jeg aldri svar på. Borettslaget har en facebook-side. Der var det noe klaging om ett eller annet, så jeg slengte meg på å sa at man aldri fikk svar på e-post fra de. Og vips, så fikk jeg svar. Det var borettslaget sitt ansvar å fikse slukene. På Fredag i forrige uke ringte jeg vaktmester for å avtale tidspunkt for å se på dette. Han var da syk, men skulle kontakte meg på Mandag. Mandagen og Tirsdagen gikk uten at jeg ble kontaktet. Jeg tok da kontrakt igjen på Onsdag, og avtalte at han skulle komme kl. 15:30 på Torsdag. Jeg måtte dra hjem tidlig fra jobb for å rekke dette. Dro hjem, flyttet på dusjkabinett og gjorde alt klart, men ingen dukket opp. Kl. 17:00 kontaktet jeg vaktmester for å høre hvor han ble av, og han hadde måttet dra hjem, men hadde overlatt oppgaven videre til daglig leder. Daglig leder hadde blitt heftet med noe, så vi avtalte nytt tidspunkt kl. 20:00. Overraskende nok (ikke egentlig), dukket ingen opp. Vaktmester svarer (selvfølgelig) ikke på telefonen nå, så jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg har kastet bort hele dagen. Dette er ekstremt amatørmessig. Noe må da kunne gjøres slik at de forstår at de ikke kan holde på på denne måten. Er en skriftlig klage på brev til styret veien å gå? Kan noen evt. komme med tips eller referanser på hvordan man utformer ett slikt brev? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ble nysgjerrig etter å ha lest førstepost, hvordan gikk det til slutt? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Plumbo? heh... hadde prøvd Plumbo, Mudini og alle mirakelmiddler. Hadde selvfølgelig renset vannlåser osv. Ble nysgjerrig etter å ha lest førstepost, hvordan gikk det til slutt? Jeg ringte til slutt daglig leder i borettslaget som la seg flat, og vi ble enig om at jeg skaffet rørlegger på borettslaget sin regning. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Bra det ordnet seg, men ved skriftlig klage så går vel epost også som skriftlig klage. Må ikke være per brev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå