pierce007 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Nylig reinstallert pcen. Skulle her om dagen printe ut noen bilder - plug and play trodde jeg, da jeg ikke har hatt store problemer tidligere med dette. Men.....utskriftene er ufattelig dårlig, nesten ingen farger osv. Testet på jobben og gikk utmerket. Hva har jeg glemt å gjøre? Evt installere? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Begynn med og se om fargeprofilen er lik hele veien fra redigering, maskin, skjer og skriver. Den mest brukte fargeprofilen er sRGB. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Begynn med og se om fargeprofilen er lik hele veien fra redigering, maskin, skjer og skriver. Den mest brukte fargeprofilen er sRGB. Nå er jeg litt usikker på hva du mener her.....Det som vises på skjerm er overhodet ikke det som printes ut.... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hvis du har foreksempel adobeRGB på maskinen/driver og sRGB på skriveren så vil du få forskjellige fargenyanser. Sannsynligvis er det noe i maskinen, hvilken program bruker du for overføring fra maskinen til skriveren ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Hva har jeg glemt å gjøre? Ikke lett å si, hvilken skriver og hvilket program bruker du? Endret 5. september 2013 av se# Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Hvis du har foreksempel adobeRGB på maskinen/driver og sRGB på skriveren så vil du få forskjellige fargenyanser. Sannsynligvis er det noe i maskinen, hvilken program bruker du for overføring fra maskinen til skriveren ? Tror nok det var tilfellet her ja....nå har jeg fått endret slik at begge har samme driver - sRGB IEC61966-2.1 Men har og en haug med andre slike drivere - hvilken er best/anbefales? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Omtrent alt på nett bruker sRGB og sålenge man ikke har inngående kjennskap til fargeprofiler er det like greit og bruke sRGB. Du får gi tilbakemelding hvis du fortsatt har problemer. Endret 5. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Omtrent alt på nett bruker sRGB og sålenge man ikke har inngående kjennskap til fargeprofiler er det like greit og bruke sRGB. Du får gi tilbakemelding hvis du fortsatt har problemer. Ser ut som det fungerer greit nok. Må sikkert bare tweake litt på fotoinnstillinger og slikt. Men utskriften er mye bedre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Type papir, uoriginale patroner og sjeldent bruk kan også gi fargefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå