Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Pedalene sitter helt fast

steinrawr

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg kombipedaler, men får ikke av de gamle. Har en 3 år gammel sykkel. Har hørt noen triks om å legge hele kranken i en gryte med kokende olje, men er ikke helt der.

Jeg bruker en fastnøkkel på 15mm, men det er urlite slark, så jeg drar den bare rundt og ødelegger pedal-skruen hvis jeg fortsetter å prøve.

Det sitter HELT fast, og selv med 1m arm på en umbraco-nøkkel fra baksiden knekker bare umbraconøklene før pedal-skruen slipper...

Hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok å prøve varme, men når fastnøkkelen må være 14 2/3 for å bli kvitt slarken sliter jeg litt. Må også finne en måte å varme på, eller kjøpe en varmepistol (kun for denne enes gangens bruk). Er like før jeg kjøper borr og drill istedet, og borer ut pedalene.

edit: selv å ligge svøpt i wd40 ei hel natt hjalp ikke for å få løst.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Greit nok å prøve varme, men når fastnøkkelen må være 14 2/3 for å bli kvitt slarken sliter jeg litt. Må også finne en måte å varme på, eller kjøpe en varmepistol (kun for denne enes gangens bruk). Er like før jeg kjøper borr og drill istedet, og borer ut pedalene.

edit: selv å ligge svøpt i wd40 ei hel natt hjalp ikke for å få løst.

Kan du bekrefte at du skrur rett vei? Det er links på den ene siden og vanlige høyregjenger på den andre...

Lenke til kommentar

Å være mekaniker er faktisk et eget fag. Jeg ville fått hjelp av en mer mekanikerkyndig. Gjengede deler som sitter fast er faktisk den vanligste utfordringen for mekanikeren. Nummer 2 er at verktøy ikke passer / kommer til.

Jeg er ikke god på å bake grovbrød, selv om jeg har en nøyaktig oppskrift. Det blir murstein uansett hvilke råd jeg får. Men min mor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...