steinrawr Skrevet 5. september 2013 Rapporter Del Skrevet 5. september 2013 Hei. Jeg har kjøpt meg kombipedaler, men får ikke av de gamle. Har en 3 år gammel sykkel. Har hørt noen triks om å legge hele kranken i en gryte med kokende olje, men er ikke helt der. Jeg bruker en fastnøkkel på 15mm, men det er urlite slark, så jeg drar den bare rundt og ødelegger pedal-skruen hvis jeg fortsetter å prøve. Det sitter HELT fast, og selv med 1m arm på en umbraco-nøkkel fra baksiden knekker bare umbraconøklene før pedal-skruen slipper... Hjelp... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2013 Rapporter Del Skrevet 5. september 2013 Varme og rustløser og mer varme og rustløser. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. september 2013 Rapporter Del Skrevet 5. september 2013 ...og en fastnøkkel som passer. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. september 2013 Rapporter Del Skrevet 5. september 2013 Gjenger går linngs på ene siden... 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Greit nok å prøve varme, men når fastnøkkelen må være 14 2/3 for å bli kvitt slarken sliter jeg litt. Må også finne en måte å varme på, eller kjøpe en varmepistol (kun for denne enes gangens bruk). Er like før jeg kjøper borr og drill istedet, og borer ut pedalene. edit: selv å ligge svøpt i wd40 ei hel natt hjalp ikke for å få løst. Endret 6. september 2013 av steinrawr Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. september 2013 Rapporter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Acetylenapparat(Gassveis) eller propanlampe er nok det beste. En varmepistol lager antagelig ikke nok varme. Bore kan jo og funke, spesielt hvis det er umbraco, men da burde man ha en grisepikk som passer. Endret 6. september 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. september 2013 Rapporter Del Skrevet 6. september 2013 Greit nok å prøve varme, men når fastnøkkelen må være 14 2/3 for å bli kvitt slarken sliter jeg litt. Må også finne en måte å varme på, eller kjøpe en varmepistol (kun for denne enes gangens bruk). Er like før jeg kjøper borr og drill istedet, og borer ut pedalene. edit: selv å ligge svøpt i wd40 ei hel natt hjalp ikke for å få løst. Kan du bekrefte at du skrur rett vei? Det er links på den ene siden og vanlige høyregjenger på den andre... Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2013 Ja, er helt sikker på at jeg skrur rett vei Lenke til kommentar
toreae Skrevet 6. september 2013 Rapporter Del Skrevet 6. september 2013 Om du har en billig fastnøkkel er disse ofte veldig store.Slag på skruen kan hjelpe. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Om du har en billig fastnøkkel er disse ofte veldig store. Slag på skruen kan hjelpe. billig fastnøkkel er det definitivt ikke. Slag har jeg forsøkt, og forsøkt og forsøkt.. Nå har jeg faktisk gitt opp. Nå blir det ny krankarm istedet... Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Latmannsarm er det du trenger vettu. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Latmannsarm er det du trenger vettu. latmannsarm hjelper ikke når jeg bare drar rundt bolten.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Har du prøvd med tommenøkkel? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Å skulle ta av krankarmen ga meg egentlig bare enda mer problemer... Krankavdragern min passer inn i krankarmen, men den delen som skrus inn er alt for stor til å dytte lageret med (fant jeg ut da jeg rev ut alle gjengene på armen). Finnes det så mye forskjellig standarder på dette? utrolig irriterende. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 som andre har sagt, på den ene siden er det links gjenger, som betyr at de må skrus opp "feil" vei. Har du prøvd med tommenøkkel? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 som andre har sagt, på den ene siden er det links gjenger, som betyr at de må skrus opp "feil" vei. Siterte du feil? Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Siterte du feil? Jeg siterte deg fordi jeg skulle skrive akkurat det samme, så tok en snarvei Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. september 2013 Rapporter Del Skrevet 7. september 2013 Ah, slik og forstå. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. september 2013 Rapporter Del Skrevet 8. september 2013 Å være mekaniker er faktisk et eget fag. Jeg ville fått hjelp av en mer mekanikerkyndig. Gjengede deler som sitter fast er faktisk den vanligste utfordringen for mekanikeren. Nummer 2 er at verktøy ikke passer / kommer til. Jeg er ikke god på å bake grovbrød, selv om jeg har en nøyaktig oppskrift. Det blir murstein uansett hvilke råd jeg får. Men min mor... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2013 Rapporter Del Skrevet 8. september 2013 Det høres mer og mer ut som om TS aldri skulle begynt på denne jobben. Det krever en god porsjon finesse og kunnskap for å løsne bolter som sitter fast. Kast sykkelen bak i bilen og lever den til en sykkelmekaniker før du ødelegger den så mye at den ikke lar seg reparere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå