Titanica Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Jeg har fått i oppgave å avinstallere endel programmer på en Power Mac G4. Problemet er at jeg er en typisk pc-jente og dermed ikke skjønner hvordan jeg kobler skjermen til mac-en. Det jeg egentlig ikke skjønner er om skjermen skal ta strøm fra mac-en, eller om jeg mangler en overgang som skal gå fra skjerm til vegg?Fra skjermen går det kun en tykk kabel med 4 plugger i enden (en hdmi, en usb, en firewire, og en annen som jeg ikke vet hva heter)hdmi-en er på plass i mac-en, men skal en av de andre hente strøm til skjermen fra mac-en?Altså, hvor i huleste skal skjermen få strøm fra?Legger ved et bilde av kabelen: Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut: Endret 5. september 2013 av Newton Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut: Ah, nå falt alle bitene på plass. Da har de rett og slett glemt å sende med strømforsyningen. Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå