Gå til innhold

Koble en Power Mac G4 til en Cinema HD Display-skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave å avinstallere endel programmer på en Power Mac G4. Problemet er at jeg er en typisk pc-jente og dermed ikke skjønner hvordan jeg kobler skjermen til mac-en. Det jeg egentlig ikke skjønner er om skjermen skal ta strøm fra mac-en, eller om jeg mangler en overgang som skal gå fra skjerm til vegg?

Fra skjermen går det kun en tykk kabel med 4 plugger i enden (en hdmi, en usb, en firewire, og en annen som jeg ikke vet hva heter)hdmi-en er på plass i mac-en, men skal en av de andre hente strøm til skjermen fra mac-en?
Altså, hvor i huleste skal skjermen få strøm fra?

Legger ved et bilde av kabelen:
post-14982-0-48796700-1378403017_thumb.jpg

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd

Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut:

121433599-450x450-0-0_apple+apple+cinema

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd

Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut:

Ah, nå falt alle bitene på plass. :)

Da har de rett og slett glemt å sende med strømforsyningen.

Tusen takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...