Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Havna på glattcelle. Mister smykke pga uten dokumentasjon over eierskap

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ein taua på byen og havner i glattcelle kvifor får ein ikkje tilbake smykker uten dokumentasjon. Æ detta normal praksis?

Anonymous poster hash: 3edc2...487

Hørtes ganske merkelig ut egentlig. Nå har ikke jeg stor erfaring på dette, men etter å ha havna i fyllearresten en gang i Stavanger (for å ha sovna på åpen gate) fikk jeg igjen både klokka mi og en 1000 lapp som pilitiet fant i baklomma mi! Og den var IKKE min, jeg går aldri med så store kontanter på meg.... :tease:

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oj jeg tror ikke jeg har annen dokumentasjon en esker osv. På mange av smykkene mine. Ting jeg har fått i gave osv har jeg ikke kvittering på. Det må vel anses som ditt hvis du har det på deg med mindre noe annet kan BEVISES

Misstenker at det er noe annet enn ett kjede rundt halsen og en ring eller to...

Type 15 kjeder i jakkelomma man ikke kan gjøre mer rede for enn at man tilfeldigvis har de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ein taua på byen og havner i glattcelle kvifor får ein ikkje tilbake smykker uten dokumentasjon. Æ detta normal praksis?

Anonymous poster hash: 3edc2...487

Oj jeg tror ikke jeg har annen dokumentasjon en esker osv. På mange av smykkene mine. Ting jeg har fått i gave osv har jeg ikke kvittering på. Det må vel anses som ditt hvis du har det på deg med mindre noe annet kan BEVISES

Misstenker at det er noe annet enn ett kjede rundt halsen og en ring eller to...

Type 15 kjeder i jakkelomma man ikke kan gjøre mer rede for enn at man tilfeldigvis har de.

Det hørest ekstremt merkelig ut dette synes jeg...? Jeg tror ikke Politiet kan holde igjen slike eiendeler, uten at det foreligger en konkret mistanke om at du har skaffet det deg på en "uærlig" måte... Om du hadde smykket i jakkelomma di eller slikt (som aklla nevner) + andre omstendigheter, kan det da kanskje være grunn til å tro at smykket ikke er ditt.. For det er ikke en helt normal plass å oppevare slikt på.

Det er jo selvfølgelig ikke enkelt å kunne dokumentere eierskap på smykkene sine etc, og dette burde da og Politiet være veldig klare over. Jeg også hadde vert på veldig tynn is om jeg måtte dokumentere eierskap for smykker og ringer etc.., jeg har hverken kvitteringer etter esker på de fleste smykkene eller ringene eller klokkene mine.

Synes dette høres ekstremt merkelig ut. Men kan forstå det, om du har satt deg selv i en situasjon som gir politiet grunn til å tro at du ikke eier gjenstanden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...