EvilSeagull Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 To måneder etter jeg bestilte meg bredbånd med binding skrudde de opp månedsprisen med 50 kroner. Må man finne seg i slikt? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja man må nok dessverre gjøre det, men nå er jo ikke en 50 lapp så veldig mye å klage over når man tenker på historier fra andre personer og erfaringene demmes fra diverse internettleverandører. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, men bindingstiden din forsvinner. Du skal få info minst 1 mnd før prisendringen trer i kraft, og de må samtidig opplyse om at du har anledning til å gå fra avtalen uten kostnad. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Sikker på at de ikke skrur opp prisen og setter ned farten også da? Sånn som Canal Digital? 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Ja man må nok dessverre gjøre det, men nå er jo ikke en 50 lapp så veldig mye å klage over når man tenker på historier fra andre personer og erfaringene demmes fra diverse internettleverandører. det blir noen hundre til sammen og da hadde det glatt lønnet seg for meg å valgt en annen nettleverandør. jeg synes ikke det er rett. her har de nok tatt en switcherooney på meg Endret 5. september 2013 av annonymus Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ja, men bindingstiden din forsvinner. Du skal få info minst 1 mnd før prisendringen trer i kraft, og de må samtidig opplyse om at du har anledning til å gå fra avtalen uten kostnad. kan jeg hoppe av avtalen sier du? kan du sende meg en link til denne regelen? takk. nå ble jeg faktisk litt glad Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) http://www.lovdata.no/all/tl-20030704-083-002.html#2-4Så det er krav til hvordan de varsler om prisendringen. Varselet skal være skriftlig (epost, brev), og du skal få det 1 mnd før endringen trer i kraft. De skal også samtidig informere deg om at dette gir deg anledningen til å gå fra avtalen. Har de ikke gjort dette, bryter de faktisk loven EDIT:Trekker ut det vesentlige fra det punktet:"Tilbyder av offentlig elektronisk kommunikasjonstjeneste skal varsle sluttbruker om endring i eller opphør av avtalen. Endring i eller opphør av avtale kan tidligst tre i kraft en måned etter at varsel er sendt sluttbruker. Sluttbruker som ikke godtar nye avtalevilkår, kan uten ekstra kostnader heve avtalen med virkning fra det tidspunktet endringen trer i kraft. I varselet til sluttbruker skal det informeres om retten til å heve avtalen."EDIT #2: Hvilken leverandør er det snakk om forresten? Det har ingen betydning for saken, kun nysgjerrig. Endret 5. september 2013 av Calondriel 1 Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde en tilsvarende sak med Canal Digital for noen år siden (selv om det riktignok gjaldt TV og ikke bredbånd). Da jeg leste vilkårene viste det seg at de ikke kunne øke prisen i bindingstiden - så jeg ville ha lest gjennom vilkårene du fikk da du inngikk avtalen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå