V. Haugen Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Nestegenerasjons Windows-mobiler får nye merkevarenavn.Microsoft skroter Nokia-navnet Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, da begynte den degenerasjonen. 6 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Oppkjøpet var nok ikke helt uventet, men dette var uventet og antagelig lite klokt da Nokia er et svært sterkt merkenavn utenfor Amerika. 5 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Interessant utvikling. Det vil si at alle mobilmerkene utenom ett(HTC) jeg hadde før iPhone nå er forsvunnet. Oppkjøpet var nok ikke helt uventet, men dette var uventet og antagelig lite klokt da Nokia er et svært sterkt merkenavn utenfor Amerika. Man må nok kanskje kunne påstå at Microsoft har enormt flinke analytikere til å kunne ta den beslutningen og en enda sterkere merkevare enn Nokia for tida. Endret 5. september 2013 av Nimrad Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Interessant utvikling. Det vil si at alle mobilmerkene utenom ett(HTC) jeg hadde før iPhone nå er forsvunnet. Er nok ikke lenge til det forsvinner også... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Er nok ikke lenge til det forsvinner også... HTC eller iPhone? Ser ikke for meg at noen av de forsvinner. Spesielt ikke iPhone som går med enormt overskudd. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Var nok ment til HTC som sliter med enorme underskuddstall i det siste. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Føler de burde beholdt Lumia-merkevaren i det minste, den har nokia bygd kraftig opp i det siste. Surface = nettbrett, Lumia = telefon. 3 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Synes nesten det er litt vemodig at Nokia navnet forsvinner fra mobilindustrien... 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Tror dette er et feilsteg fra MS sin side. Nokia er kanskje ikke det de var, men å bygge opp et merkenavn fra bunnen har MS bommet med flere ganger. 3 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Noenlunde fornuftig er det jo. De vil beholde Nokia-merkenavnet på enkle mobiler, som de fleste forbinder Nokia med, og gå for et nytt på avanserte telefoner. Men jeg er enig med flere at de kanskje burde beholde Lumia. 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 LMAO... Jeg har helt siden N97 tiden spådd deres død... RIP.. du blir ikke savnet... Lenke til kommentar
amund_l Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hvis det skal gå med Nokias mobilavdeling som det gikk med Motorolas etter at Google tok over den, så er det vel ikke mye lys i tunnelen for Nokia. Nokia Lumia FTW! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hvis det skal gå med Nokias mobilavdeling som det gikk med Motorolas etter at Google tok over den, så er det vel ikke mye lys i tunnelen for Nokia. Nokia Lumia FTW! Moto X... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Confusing People 1 Lenke til kommentar
Abnormalbean Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Litt vanskelig å skrote noe man ikke eier? Eller? MS kjøpte toss alt ikke Nokia navnet, leier ja, eier nei. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 At nokia er store på billig-modeller i asia og afrika, kan ikke skyves under noen stol. Det er det "nye" markedet, og kommer til å stå for den sterkeste veksten fremover. Der er behovet for billige mobiler stort, og spesielt "enkle" telefoner, som tåler vær og er holdbare. Å "starte på nytt" med smarttelefon/nettbrett-avdelingen, under merkevaraen microsoft, fremfor nokia, tror jeg kan være et riktig trekk. Men surface har egentlig vist at microsoft ikke vet hva de driver med... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Nå er det nok, ja Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Oh, didn`t see that coming.... Oh, wait... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Det er vel egentlig såpass greit at de ikke eier Nokia navnet. Nokia fortsetter jo som et selskap med det andre de driver med. Skal Microsoft fortsette med Nokia? Hva skjer den dagen Nokia ikke vil at de skal bruke navnet Nokia lenger? Nei like greit å droppe Nokia først som sist. Lumia navnet eier Microsoft etter det jeg har forstått. Så det er godt mulig de fortsetter med det. Men du skal ikke se bort i fra en fullstendig rebranding så du har Xbox, Surface og Surface Phone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg