Psykake Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Det har seg slik at jeg har en mistanke om at det kan ha skjedd noe når jeg var liten. Det er vanskelig forklare, men det dukker opp øyeblikk hvor jeg føler at jeg husker små glimt av situasjoner hvor en person i familien gjorde ting som absolutt ikke er greit. Hvis dette hadde vært tilfelle så kunne det forklart en hel del om min nåværende situasjon og diverse problemer jeg føler jeg har. Men samtidig så vet jeg at minner kan være særdeles foræderske og trenger ikke akkurat å stemme med virkeligheten. Jeg tar og med i betraktningen at jeg kan forestille meg at jeg husker noe som ikke har skjedd, som en forsvarsmekanisme av noe slag, eller som en unnskylding for at jeg er som er. Dilemmaet mitt er at jeg ikke aner hva kan jeg gjøre for å få verifisert dette. Det er ikke akkurat noe jeg tar opp under søndasmiddagen eller lignende. Har vurdert psykolog, men kan ikke helt se at det kan hjelpe meg med å få verifisert noe som helst. Lenke til kommentar
RqO Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Vet ikke om det faktisk funker, men kan vel vurdere hypnose, er iallefall effektivt i filmer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 En psykolog kan kanskje ikke verifisere historien, men han/hun kan nok hjelpe deg å putte dem på rett hylle, og sette dem i perspektiv. Geir Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Som du skriver selv, så kan hukommelsen lure oss. Det er vanlig å fortrenge overgrep, samtidig som fantasien kan spillle oss et puss. Hypnose er ikke en sikker måte å få frem fortrengte minner på. Det beste er at du kontakter en psykolog som har jobbet med seksuelle overgrep og tar dette opp der. Det kan ta en del tid før du blir sikker på om du har blitt misbrukt og i fall hva som har skjedd. Glimt av minner, og at disse ser ut til å henge sammen med nåværende problem er like vel én indikator på at du bør få hjelp til å avklare dette. Jeg ser av profilen din at du bor i Oslo, og de som har mest kompetanse der når det gjelder misbruk er Institutt for Klinisk sexologi og terapi. https://www.sexologi.no/ Prøv å få time der, og så ser du hva du får ut av det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå