Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Smart-TVen og dataen er nå på samme trådløse nettverk. Jeg har en Samsung TV. Lurer på hvordan TVen får tilgang til en videomappe jeg har. Jeg har høyreklikket på mappen - sharing - og får da valgene mellom Homegroup (read), Homegroup (read/write) og everyone. Noen som vet hva jeg bør velge og hvordan jeg senere finner mappen på TVen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 En løsning er å installere Samsung AllShare på PC. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ok. Koster dette noe? Trodde det skulle holde å dele mappen jeg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Gratis og gjør det enklere å dele filer mellom enheter. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ok. Skal teste dette. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Syns Serviio funker langt bedre enn Samsung's AllShare programvare. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Syns Serviio funker langt bedre enn Samsung's AllShare programvare. Ok. Hva er forskjellen og koster Serviio noe? Hadde sett for meg at dette skulle være enkelt, dvs at man får opp mappen man deler på TV'en og så spiller av film. Hvorfor trenger man ekstra software til dette når TV og data er på samme trådløse nettverk? Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hos meg krasjet AllShare programmet ofte. Seriio kommer i en gratisversjon og en betalversjon. Forskjellen på gratis og betal finner du her. I bunn gjør gratisversjonen alt det vanlige, mens du får muligheter å sette opp en mediabrowser som gjør det enklere å streame til ut til internett (feks. til en mobil/nettbrett på et annet nett). Betalversjonen koster $25, men du trenger altså ikke det for å streame til TVen din. I Serviio setter du opp en mappe som du legger media i, deretter trykker du på source knappen på TVen din og finner Serviio pcen og så kan du bla deg fram til all media du har lagt i mappen. Du kan forresten bruke WMP 11 til det samme, men jeg syns det er litt mer tungvindt. Se her. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ok. Jeg er kun ute etter å se filmer fra data på TV, så en mappe som du her beskriver bør være nok. Dette får man vel i gratisversjonen. Ønsker ikke å surfe, osv på TV'en. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, til det er det glimrende. Installer, konfigurer, og glem Flytt filmene osv. du vil se inn i mappa, trykk på Source knappen på fjernkontrollen og velg Serviio ikonet. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ser ut til å funke bra dette! Er det vanlig at det ikke er alle filmer det går an å spole på? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det er flere måter å spole på. Trykk på høyre/venstre piltast (ikke spoleknappene) for å hoppe noen sekunder fram/tilbake. Trykk på Tools knappen og få opp en meny, velg Tidssøk. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Det er flere måter å spole på. Trykk på høyre/venstre piltast (ikke spoleknappene) for å hoppe noen sekunder fram/tilbake. Trykk på Tools knappen og få opp en meny, velg Tidssøk. Jeg forsøkte begge deler, men spoleknappene kommer opp som blanke, dvs det går ikke an å trykke på de. Har dette med filen å gjøre eller at jeg bruker gratisversjonen av Servilo? Funker å spole på dataen. Fikk heller ikke opp subtitles. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Nei, gratisversjonen har støtte for dette, så tipper det har med filen din å gjøre. Gjør selv alt dette med gratisversjonen på mkv, mp4 og avi filer. Serviio/Samsung tv'er støtter tekstfiler i .srt format. Den må ha samme navn som videofila, feks.: videofil.mkv videofil.srt Subtitle slår du også av og på ved å trykke på Tools knappen på fjernkontrollen, og blar deg til de to ikonene helt til høyre. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 13. september 2013 Forfatter Del Skrevet 13. september 2013 Ok. Skal sjekke filtype når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Det er en .avi fil. Det går an å spole når jeg åpner den i VLC. Men på TVen er det alternativet borte. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Vet du hvilken codec de er i (AVI er ikke en codec)? Dersom det er en codec som TVen støtter direkte uten at Serviio må transcode, skal det være fullt mulig å spole. Du finner fort ut at om filen må transcodes ved å slå av transcoding i Serviio og se om fila spilles av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå