Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spm. vedrørende netthandling

Yangern

Anbefalte innlegg

Hei alle forumfrender :)

I forbindelse med skolestart kjøpte jeg mandag 26. august bøker fra akademika.no for kr 2710. Dette betalte jeg direkte på nett og kontoen ble kreditert der og da.

I dag når jeg sjekket nettbanken min så har jeg blitt trukket for det samme beløpet igjen, fordelt på 7 transaksjoner (hver på ca 350). I dag er det torsdag 5. september, altså over 10 dager siden jeg foretok kjøpet.

Situasjonen nå er slik at transaksjonen fra kjøpet 26/8 er borte fra nettbanken, slik at i sum har jeg blitt belastet bare én gang.

Det jeg tror har skjedd er at det er banken min som har klusset opp den første betaling, slik at den ikke gikk gjennom. Spørsmålet er derfor: har akademika rett til å belaste meg igjen for samme ordre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som har skjedd på din konto er det bare banken din som kan svare på. Spør dem.

Du spør "har akademika rett til å belaste meg igjen for samme ordre?", men du skriver at du bare er belastet totalt en gang....

Det som kan ha skjedd er at du betalte med Visa e.l. så blir beløpet reservert først og belastet senere - og da kanskje belastet separat for hver vare.

Eller så kan det ha skjedd en feil hos akademika.no og det har blitt manuelt håndtert etterpå.

Eller så kan det ha skjedd en feil hos baken og det har blitt manuelt håndtert etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke trekkes mer enn du har avtalt å betale er ikke dette noe å lage en sak av. Du skal selvfølgelig betale, selv om det blir teknisk kluss. Sørg for å følge med på hva som skjer i nettbanken, så du vet hvor mye du blir belastet. Ring evt banken og spør hva som skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...