Timster Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Skal ikke komme hit å være negativ men det å forvente å ha en PC i 10 år blir som å regne med å ha samme bil i 100 år. Alt er mulig men den vil ikke gjøre nytten så lenge. Regner ikke med at du fortsatt benytter Nokia telefon med svart/hvitt skjerm? Bare kjøp en middels bra data og bytt den ut når den ikke duger lenger, om det så er 2 eller 5 år. Hva er vel 2000 kr i året for å ha en kurant data, de fleste drikker opp mer penger enn det i løpet av året. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Her har du misforstått. Det er endringen i markedsandel som sier noe om kvalitet. Hvem som har misforstått kan vel diskuteres. http://www.ibtimes.com/worldwide-pc-shipments-decline-11-percent-q2-2013-apple-underperforms-overall-us-market-1341391 Google besserwisser dere .... Lenke til kommentar
Holtmo Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Om en pc selger mye har ingen ting å si om den leverer topp kvalitet og ytevne.. Hvis opel solgte mest i 2013, vil det si at Opel er bedre en Audi? Nei Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Om man fant en liste over reklamasjoner i Norge/Skandinavia i % ut fra salg, ville en liste absolutt ha en hensikt, men salg på verdens- eller Europabasis vil ikke være interessant. Alt for mange faktorer som har innvirkning på dette. Er AMD prosessorer dårligere enn Intel? Hvorfor selges de så mye da...? Poenget med tråden er å skaffe en maskin som kan utvides i ram, HD slik at man kan innstallere nye programmer og operativsystem etterhvert. Ser derfor for meg at det vil irritere meg å mangle USB 3.0 om et par år, og at 16GB ram bør være mulig. Og - jeg tilhører ikke kategorien som absolutt må ha ny maskin hvert 3. år....synes det bare er styr...jeg vil heller ha noe jeg slipper å skifte hvert 3. år. Og - har ikke behov for noe heftig grafikkort. Eller game-utstyr. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kjøp en stasjonær med Core i5, det er mest fremtidsrettet. Intel yter bedre enn AMD nesten over hele linjen. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Er AMD prosessorer dårligere enn Intel? Hvorfor selges de så mye da...? Intel har omtrent 80% markedsandel, og AMD 20%. "Andre" utgjør en forsvinnende del. AMD har lav salgspris, og er dermed sterke i lavpris-segmentet i PC verden. Samtidig har de gode avtaler med flere produsenter. De er ikke i forskjellige markedsgrupper, men de kraftigste modellene fra AMD på konsummarkedet er på linje med mellomsegmentet til Intel i ytelse, så det finnes en viss differensinering. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Er AMD prosessorer dårligere enn Intel? Hvorfor selges de så mye da...? Hvorfor selges det mange flere toyota yaris enn mercedes s-klasse? Kjøp en stasjonæ mellomklasse maskin med Core i5 til 6-7.000,- - den kan du enkelt oppgradere om noen år når den blir for treg. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Intel har omtrent 80% markedsandel, og AMD 20%. "Andre" utgjør en forsvinnende del. AMD har lav salgspris, og er dermed sterke i lavpris-segmentet i PC verden. Samtidig har de gode avtaler med flere produsenter. De er ikke i forskjellige markedsgrupper, men de kraftigste modellene fra AMD på konsummarkedet er på linje med mellomsegmentet til Intel i ytelse, så det finnes en viss differensinering. Tullprat, ARM (Qualcomm, Nvidia og Samsung vokser ekstremt fort!) Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hadde bare tall fra 2011 tilgjengelig, så det kan godt være at det har endret seg siden da. Det som derimot er tull, er å ta et helt inlnegg, og kalle det for tullprat, når det du egentlig mener er at markedet har endret seg noe de siste to årene. Selv om ARM er store på mobil, tviler jeg på at de er i nærheten av Intel uansett, og det er relativt irrelevant for denne saken, da ARM ikke leverer konkurransedyktige produkter til markedet vi diskuterer. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hadde bare tall fra 2011 tilgjengelig, så det kan godt være at det har endret seg siden da. Det som derimot er tull, er å ta et helt inlnegg, og kalle det for tullprat, når det du egentlig mener er at markedet har endret seg noe de siste to årene. Selv om ARM er store på mobil, tviler jeg på at de er i nærheten av Intel uansett, og det er relativt irrelevant for denne saken, da ARM ikke leverer konkurransedyktige produkter til markedet vi diskuterer. Det som er tull er å si at Intel har 80% og AMD har 20% Andre enn Intel og AMD, som er "kjente" utgjør nesten 25%, også kjent som en fjerdedel! Disse bare vokser og vokser, allikevel påstår du de forsvinner Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det som er tull er å si at Intel har 80% og AMD har 20% Andre enn Intel og AMD, som er "kjente" utgjør nesten 25%, også kjent som en fjerdedel! Disse bare vokser og vokser, allikevel påstår du de forsvinner Intel har omtrent 80% markedsandel, og AMD 20%. "Andre" utgjør en forsvinnende del. Nå skal ikke jeg ta helt av her. Forsvinnende del, som i, de utgjør en svært liten del av markedet som diskuteres. Vi diskturer her altså prosessorer i stasjonære datamaskiner. Som du ser, er Intel og AMD de to eneste på dette markedet. Tidligere har bl.a. VIA lever prosessorer til dette markedet, og det finnes noen svært få, små produsenter som også leverer til dette markedet. Om vi likevel skal ta med irrelevante markeder(som det ikke finnes noen god grunn til å gjøre) utgjør disse to 70% til sammen, I tilegg var hensikten i mitt første innlegg å presisere at AMD har en liten markedsandel ift. Intel, noe TS ikke var klar over. Jeg kunne lagt ut i det vide og brede, men poenget ser du vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå