nortridge Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hei. Vifta på PSU'en har en ujevn lyd i seg som jeg ønsker å bli kvitt. Jeg åpnet den opp for å bytte med en av viftene i kabinettet, men det viste seg at PSU-vifta har en kontakt med to ledninger mot tre på kabinettvifta. Kan jeg bruke kabinettvifta på en eller annen måte? Eller evt kjøpe en (stille)vifte til PSUen, isåfall hva slags tilkobling må den ha? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 En vifte med 3 ledninger kan brukes. Hvis fargene er rød, sort, og gul, så er det rød og sort som skal ha strøm. Gul trenger ikke kobles, det er utgang for måling av RPM. Du må nok uansett klippe og skjøte ledningene. 1 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ok. Så det er proprietær kontakt. Takk for svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Det er antagelig ikke kontakt i det hele tatt. Ledning pleier å være loddet rett i kretskortet. 1 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det var faktisk en kontakt der, men den var ganske inneklemt og jeg ville ikke ta i for mye før jeg er sikker på hvordan jeg skal løse det. Ser nok ut som det blir innkjøp av en vifte samt lodding. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå