sierra93 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Hvis jeg setter på samme rele som på bildet kan jeg koble pol 85 og 86 sammen sor og slippe bryter? Jeg har koblet op samme som på bildet men får ikke liv i de, da er ikke 85 koblet til noe Endret 4. september 2013 av sierra93 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Da må du jo koble 85 til noe .. ? Feks jord.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Hvis jeg setter på samme rele som på bildet kan jeg koble pol 85 og 86 sammen sor og slippe bryter? Nei. Du kan koble 85 rett til gods og droppe bryteren, men du kan ikke koble 85 og 86 sammen, da skjer absolutt ingenting... Og har du koblet som på bildet, så skal det virke, med mindre releet eller bryteren er defekt. Da forutsatt at du har pluss på ledningen fra det originale fjernlyset; noen japanske biler av litt eldre dato opererte med konstant, felles (for nær- og fjernlys) pluss og jordingen via lysbryteren. Om du da altså har jord på 86 med fjernlysene på, så må du i tilfelle koble 85 til pluss i stedet. edit: Det som skjer om du kobler 85 og 86 sammen er jo at du lager fullstendig kortslutning og sprenger sikringa til originale fjernlys, så at det skjer "absolutt ingenting" var litt feil... edit 2: det blir det jo bare om man kobler 85 både sammen med 86 og til gods samtidig. Endret 5. september 2013 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Aha det var det jeg lurte på om jeg kunne jorde den men gjorde det ikke før jeg var sikker så ikke det bare sier pang så er alt ødelagt. Takk for raske svar Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det vi er her for Bare sørg for at det er koblet slik at de kun er på sammen med fjernlysene, og ikke ellers 1 Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Funket nå når jeg jordet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå