Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013

Simkin

Anbefalte innlegg

Vekker liv i denne tråden igjen, da jeg lurer på om noen av dere har fått oppdatering til Android 5.0.2 (Lollipop)?

I følge Support-siden begynte utrullingen i april, men min svigerinne får ikke oppdateringen (14.5.A.0.242). Forsøkt både OTA (direkte på telefonen) og PC Companion. Etter å ha søkt litt, så fant jeg programmet XperiFirm. Dette programmet lar deg laste ned siste versjon av firmware til Sony Xperia telefoner. Sjekket Europa, Norden, Norge i listen og ingen av de viste Lollipop, kun forrige oppdatering.

Siden det kan avhenge av operatør, ringte hun NetCom. Etter at de "sjekket opp litt", så fortalte de henne at Z1 var for gammal / dårlig og ikke ville få oppdatering til Lollipop! Så de har ikke fulgt med i timen... Til og med Z skal få oppdateringen!

Andre i familien har Z2 og Z3 og disse har oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte i går og mobilen min funker greit, men jeg lurer jo litt på hvorfor de har laget den nye versjonen. Må ha med sysselsetting hos Google å gjøre. Har ikke funnet noe revolusjonerende nytt. Bare andre måter å gjøre akkurat det samme på.

Lenke til kommentar

Ja, fikk SMS fra min svigerinne i dag tidlig om at hun hadde fått oppdateringen. Skrev tilbake at vi får håpe den var verdt ventinga! Ikke alltid at nytt = bedre...

Selv fikk jeg 5.1.1 i går (Nexus 5), så nå kan hun vente på den :p

Lenke til kommentar

Jeg har gått veien om root og lagt inn 5.1.1, som fugerer VELDIG bra. Betydelig bedre enn 5.0.1 i mine øyne. Skjønner at det ikke var rooting du tenkte på, men kan jo være greit å nevne likevel.

Hva er forskjellen mellom 5.0.1 og 5.1.1?

Kan du opplyse de uopplyste?

Lenke til kommentar

Jeg har gått veien om root og lagt inn 5.1.1, som fugerer VELDIG bra. Betydelig bedre enn 5.0.1 i mine øyne. Skjønner at det ikke var rooting du tenkte på, men kan jo være greit å nevne likevel.

Ikke så veldig mye, men alt føles betydelig kjappere og smoothere, og det er nok for meg.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig mye, men alt føles betydelig kjappere og smoothere, og det er nok for meg.

OK. Høres greit ut. Nå er 5.0.2 ganske OK også. I hvert fall på min telefon. Men blir det bedre, så er det også OK...

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg Z1 men den første Z'n og jeg fikk min oppdatering i går og alt funker fint så langt :D  Ikonene er noe større ja men, har ikke kommet over så mange andre "nyheter" så langt :p  Men uansett kult at vi også fikk denne oppdateringen :) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...