muummi Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hvordan er egentlig kameraet på Z1? De fleste testene av telefonen skryter stort av det, men på forum har jeg lest at en del er misfornøyd med det. Hvordan stiller det seg i forhold til Iphone 5 som jeg har nå? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hvordan er egentlig kameraet på Z1? De fleste testene av telefonen skryter stort av det, men på forum har jeg lest at en del er misfornøyd med det. Hvordan stiller det seg i forhold til Iphone 5 som jeg har nå? Jeg synes kameraet er knallbra men jeg er enig at det sliter litt i dårlig lys. Du får nesten se bilder fra tester og bedømme selv er nok av bilder der ute å se på. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Hvordan er egentlig kameraet på Z1? De fleste testene av telefonen skryter stort av det, men på forum har jeg lest at en del er misfornøyd med det. Hvordan stiller det seg i forhold til Iphone 5 som jeg har nå? Helt ærlig så ble jeg kjempeskuffa. Utendørs i godt lys blir bildene meget bra, men innendørs tar min gamle samsung S3 generelt bedre bilder. I mørket er den generelt elendig, det blir ekstremt mye støy\sandkorn! Den manger multifokus, du kan ta nærbilde og fokuset kommer på nesa mens resten av ansiktet blir mer uklart. Støynivået og kompresjonen er uakseptabel i mine øyne. Noen ganger, spesielt i litt dårlig lys bommer den totalt på hvitbalansen og bildene blir alt fra for blå til for røde. Tok endel blindtester hvor andre skulle vurdere bildene tatt med Z1 og S3 og i mange tilfeller likte de andre S3 sine bedre. Jeg la ut 2 innendørsbilder på forrige side som illustrerer problemet mitt, og dette var de beste bildene av mange forsøk. Jeg har eksperimentert mye med kameraet ift ulike modus, og har fotografert mye før så det skyldes ikke amatørfeil selv om jeg ikke er noen prof. Jeg vet at endel foretrekker litt støy i bilder framfor oppskrapingsfiltre, men jeg synes Samsung og LG sine måter å gjøre det på fungerer bedre. Jeg kjøpte telefonen primært pga kamera og der feila den totalt i min verden. Om Sony kunne laget multifokus, kutta ned på kompresjon og heller fokusert på støyredusering samt fjerna mulighetene for å få ekstremt blå eller røde nyanser i dårlig lys så hadde den vært veldig mye bedre. Når det skal sies, det er en veldig bra telefon ellers, foruten at skjermen var kanskje ikke så bra etter å ha levd med amoled et par år (dårlig innsysvinkel og generelt litt blasse farger) og den elendige plastfilmen som lett riper, men den er rask, bra batteri, menysystemet er bra, lite bloatware, ser stilig ut osv. Endret 20. juli 2014 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Min havna på Finn.no i går og forsvant derfra igjen etter 2t, jeg hopper tilbake til Applesirkuset Lenke til kommentar
muummi Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hvilken farge er finest da? ?synes egentlig at den lilla er lekker, men den svarte er kanskje mest safe.. Hvordan er det med fingeravtrykk på de forskjellige fargene? ? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hvilken farge er finest da? ?synes egentlig at den lilla er lekker, men den svarte er kanskje mest safe.. Hvordan er det med fingeravtrykk på de forskjellige fargene? ? Synes den sorte er veldig fin. Fingeravtrykk kommer uansett selvsagt men sånn er livet Lenke til kommentar
eiks Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Noen fler som får opp varsel at kamera ikke er tilgjengelig..?! 1 Lenke til kommentar
eiks Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Dobbel post.. Endret 23. juli 2014 av eiks Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Noen fler som får opp varsel at kamera ikke er tilgjengelig..?! Har fått det en gang, men da stod det i tillegg at det var grunnet varme. Men et sekund senere var det tilgjengelig. Da hadde mobilen ligget på et mørkt bord i solen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Noen som opplever disse problemene eller har vært borti dem? https://www.youtube.com/watch?v=MoU233QGHTQ&list=UUAn0-DRL7iE0-HafHAB7STw Ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1618502 Lenke til kommentar
muummi Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Har kjøpt meg z1 med JellyBean, også lurer jeg på om det er noen innvendinger mot å oppgradere til KitKat? Er det nye bugger eller andre ting med KitKat som gjør at det er bedre å holde seg til Jelly Bean? :-) Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Bare å upgrade, bugs er det i bøtter og spann på Z1 uansett. Mer ustabil fon enn Z1 er det lenge siden jeg har hatt. Men fett kamera (når det funker) og bra batteritid gjør at jeg har ikke byttet (enda) ;-) Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg ønsker å bruke/ta backup med appen Titanium. For å bruke denne appen må man roote telefonen. Har aldri jailbreaket/rootet en telefon før. Hvilke fordeler og ulemper innebærer dette ? Jeg har android ver 4.4.4. Kan noen hjelpe med link til guide av prosessen med instalasjonen ? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Jeg ønsker å bruke/ta backup med appen Titanium. For å bruke denne appen må man roote telefonen. Har aldri jailbreaket/rootet en telefon før. Hvilke fordeler og ulemper innebærer dette ? Jeg har android ver 4.4.4. Kan noen hjelpe med link til guide av prosessen med instalasjonen ? Jeg rootet forrige uke, og det var en ganske så smertefri prosess. Brukte denne guiden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900 Jeg tok først backup av telefonen med Sony sin egen backupløsning, men det var bare for å være på den sikre siden. Ingenting slettes på telefonen, og den er helt uforandret ut over at du har root tilgang. Jeg har og lagt inn dual recovery for å kunne flashe filer derifra, samt kunne ta nandroid-backup. Fordelen med Nandroid-backup er at det er veldig enkelt å få telefonen tilbake til backupen (både rom og apper). Alt står beskrevet i tråden jeg linket til. Jeg har foreløpig ikke unlocket bootloaderen. Lykke til Endret 29. juli 2014 av learntofly Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg opplever det ofte på min, spesielt på venstre side av tastaturet. At s'en går inn som D Lenke til kommentar
muummi Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ser ikke ut som om stamina mode fungerer etter jeg oppdaterte til kitkat. Flere som har samme problemet? Lenke til kommentar
muummi Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Er det meningen at wifi/ mobildata tegnet skal forsvinne fra statuslinjen npt man har på staminamode? Jeg legger merke til at når jeg bruker Juicedefender, så gåt symbolet for wifi og mobildata vekk,når telefonen er i dvalemodus, men ikke npr jeg bruker staminamode. Lurer kanskje på om staminamode ikke fungerer? Takker for svar :-) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hva faen....når jeg slår på mobilen får jeg ikke valget med å slå inn pin. Da får jeg ikke mobilen på nett. I tillegg kan den ikke slås av ved å trykke på "Slå av" Må ta en softreset hver gang.....noen? Lenke til kommentar
muummi Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Er det noen som vet om det er mulig å roote z1? Og legge inn vanilla android eller CM? Evt noen som har lyst til å forklare en amatør hvordan man går frem for å gjøre det? Lenke til kommentar
muummi Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Er det noen som vet om det er mulig å roote Z1 med 4.4.4, og legge inn vanilla android eller CM? Har noen evt lyst til å forklare en amatør hvirdan man går frem for å gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå