Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

moped valg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå klarer ikke jeg å se en moped som et seriøst fremkomstmiddel, så og bruke mye penger på noe slikt er for meg uforståelig.

Bruk heller ett par tusenlapper på en OK moped som er i teknisk god stand selv om den ikek ser så flott ut, og bruk heller pengene du sparer på og ta lappen på lett MC/Bil lappen etc.

Selv så kjørte jeg rundt på en Puch Maxi (med pedaler) som jeg arvet av min mormor. Pengene jeg sparte (i forhold til å kjøpe ny moped) brukte jeg på en bil når jeg ble 18 år. For 16.000,- så fikk man faktisk en heløt ålreit hel og pen bil for den summen :) Ikke strøken, men en bil som gikk ett par år uten problemer.

Lenke til kommentar

vil helelr kjøre rundt med stolthet en på en dårlig/billig moped, du får jo mye av pengene igjen når du selger den

Mye morsommere å kjøre en eldre moped som faktisk gjør 60-70km/t helt lovlig enn å kjøre en splitter ny moped som ser ut som en ekte R-sykkel men gjør kun 45km/t.

jeg vertfall hvilken av dem JEG hadde følt meg stoltest på :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Mye morsommere å kjøre en eldre moped som faktisk gjør 60-70km/t helt lovlig enn å kjøre en splitter ny moped som ser ut som en ekte R-sykkel men gjør kun 45km/t.

Greit nok. Men min nykjøpte Furia sykkel da jeg var 16 drog 75 km/t originalt. Legg litt mer i hvorfor du foretrekker gammel sykkel framfor ny. Stil vs fart?

Lenke til kommentar

Jeg synes generelt nye mopeder er kjedelige å se på. Jeg liker mye bedre de gamle med tanke på utseende. Spesielt så liker jeg svært dårlig de mopedene som skal ligne på ekte R-sykler men høres ut som en miksmaster når man hører dem.

Den eneste mopeden som har beholdt sin sjarm (mer eller mindre) er Vespa. Ikke spennende den heller, men dette er heller ingen moped som prøver å være noe den ikke er.

Flammelakkering og klistremerker med "R-design" etc. og aerodynamiske kåper og romskiplignende knallerter får dem ikke til å gå fortere. Det har sin plass på en ekte R-sykkel, men ikke en moped.

En moped er og blir et fremkomstmiddel for den som ikke har lov til å kjøre noe annet. En 125cc er MYE artigere å kjøre og strengt tatt koster den heller ikke mye mer enn en moped. Men man må så klart ta lappen da og ikke bare mopedførerprøven.

Jeg forstår at mange vil ha moped, men jeg forstår ikke at det skal være så om å gjøre å kjøpe ny moped. En brukt moped med respekt for seg selv får man vel for rundt 2.000,- og steller man pent med den så vil nok denne vare ett par år til man får bil lappen eller evt. MC lappen.

Men... for all del... det er ikke min avgjørelse :)

Lenke til kommentar

Der må jeg nesten arrestere deg litt. Du kan ikke helt lovlig kjøre over 45 / 50 km/ t med moped, uansett alder.

Grensen går vel med mopeder registrert fra og med 1996, registrert før dette kan den holde 50 km/t og etter dette 45 km/t...

Mener det var det som var konklusjonen i denne diskusjonen: lovlig toppfart på mopeder etter alder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...