NuB Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Her er saken. Jeg har Windows XP som kjører på en xp2200+ med 512MB minne. Et par småting irriterer meg med windows utforsker: 1. Når jeg "går til desktop", hender det at det går et par sekunder der jeg ser ikonene tegnes opp ett etter et. 2. Jeg har en mappe med noen tusen filer i som jeg åpner relativt ofte. Dersom jeg ikke har åpnet den litt før så den fremdeles ligger i minnet, kan det gå over ti sekunder før innholdet listes. Jeg får da dette animerte ikonet med en lommelykt som sveiper fram og tilbake over en mappe. Ganske rart, ettersom jeg på min gamle W2000-maskin, sikkert tre ganger tregere enn denne aldri har dette problemet. Jeg har en tilsvarende mappe der som åpner seg med en gang. Disken er en WD med 8MB cache og den har så å si null fragmentering. Er dette et XP-relatert problem, hva kan det eventuelt være i oppsettet som gir denne tregheten? Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kjenner meg igjen i dette. Utrolig irriterende når man sitter der med stæsj til mangfoldige tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå