padda Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg skal innrede et konferanserom på jobben, og i den forbindelse trenger jeg en monitor som skal henge på den ene veggen, som skal kunne kobles til en PC som jeg eller en kollega vil sitte med i møter. Har bestemt at vi vil heller gå for en TV-løsning enn en projektor-løsning, og jeg syns det hadde vært greit med en TV uten tuner, siden den uansett ikke skal brukes til annet enn å vise pc-bilder. Jeg ser at komplett bl.a. har en kategori som heter Public Displays, men jeg klarer ikke å finne ut om disse er noe annet enn tunerløse TVer, og jeg er ikke helt teknisk nok til å skjønne forskjellene på disse, utenom størrelser. Er det noen som kan komme med en anbefaling på hva vi kan gå for, og som gjerne har erfaringer med problemer vi eventuelt kan støte på i dette? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hvilken størrelse er det snakk om at det må være? Hvordan skal det kobles? DVI/HDMI, kabellengde? Lenke til kommentar
padda Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har tenkt meg en skjerm på mellom 40" og 45". Kabling har jeg ikke tenkt så mye på, men laptopene den skal kobles til er av nyere dato, og bør ha de nødvendige utganger. Kabellengde vil vel bli mellom 2 og 3 meter. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Beklager sent svar, av en eller annen grunn har jeg ikke fått med meg innlegget ditt. Public displays er store pc-skjermer som er designet som "reklamemonitorer" som kan stå på døgnet rundt. Det er ikke bare tuneren som skiller disse fra tv'er. Bildebehandlingskretsene i tv'er er designet for å håndtere bildesignaler på 24/30/60/50 bilder/sekund, noe du ikke vil finne i public displays da disse er pc-skjermer. Du vil kunne få deg en penere skjerm dersom du velger en tv, men da må du plombere tuneren for å slippe nrk-avgiften. 1 Lenke til kommentar
padda Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Hei! Takk for informativt svar! Det endte med en projektor i stedet ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå