Gå til innhold

Half-Life 2, systemkrav

Anbefalte innlegg

Dette teamaet har sikkert være oppe enormt mange ganger, men jeg drister meg alikavel til å spørre:

har min pc _noen_ mulighet til å kjøre Half-life 2?

(Win XP,

2GHz,

P4,

512mb,

80GB,

Gf4 mx-440 (det er vel her jeg ryker),

64 mb skjerminne).

Hvis det ikke går, hvilket grafikkort må jeg ha for å kjøre HL2 (helst billig). Selv vurderer jeg å kjøpe Radeon 9700 (tror jeg det heter) er dette bra nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Radeon 9500 og over skulle vel klare å kjøre HL2 på den maskinen. R9700 har blitt fjernet fra markedet til fordel for 9800-serien, så med mindre du finner det brukt, blir 9800 det beste alternativet.

Mener å ha sett 9800 pro for 2995,- et eller annet sted..

Billig??? 3k er ikke billig, er du heldig får du ett brukt ti4200 for 500-700 spenn.

AtW

Lenke til kommentar
The minimum system spec is currently targeted at a 700 MHz PC with 128 MB RAM and a DX6-level video card, eg: TNT2 etc, meaning you won't need a supercomputer to run Half-Life 2 but don't expect to see reflective water,dynamic shadows and bump-mapped textures.

The game running at reasonable detail eg: 25/40 fps, requires a 1600Mhz cpu, 256 mb ram, GeForce4 Ti or Ati Radeon card.

In real life you need the best from a new game so I would recommend a 2000 cpu, or higher 512 mb ram or higher, GeForce4 Ti4800 128 ddr or ATI Radeon 9600 pro.

IF you've got the money ATI Radeon 9800 pro. or Geforce FX5900 ultra

The more power the better but not essential with this game.

Link: http://www.ultimate-gamer.com/halflife2/hl2.htm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

noen som aner noe om når denne bundle'en med ATIkort+HL2 kommer ettersom jeg har lyst å forhåndsbestille dette hvis det er mulig.

Dette pga jeg må ha HL2 ASAP :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...