Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

resistans i ledere?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg på det sterkeste at du forstår hva du gjør å ikke bare kopierer det som blir skrevet her , det er en bjørnetjenste du kommer til å angre på . Men svaret å regnestykket som Flymodus nevner skal være rett så lenge resistansverdien på Cu som han bruker er rett . Formelen ser i prasis slik ut :

formel-a.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Vil anbefale deg på det sterkeste at du forstår hva du gjør å ikke bare kopierer det som blir skrevet her , det er en bjørnetjenste du kommer til å angre på . Men svaret å regnestykket som Flymodus nevner skal være rett så lenge resistansverdien på Cu som han bruker er rett . Formelen ser i prasis slik ut :

formel-a.jpg

jeg har prøvd litt på det nå. har fått svaret 1.75 . så jeg lurer på om det er rett eller ikke? om ikke, hva har jeg gjort feil?

Lenke til kommentar

jeg har prøvd litt på det nå. har fått svaret 1.75 . så jeg lurer på om det er rett eller ikke? om ikke, hva har jeg gjort feil?

Hvilken resistansverdi bruker du ? dersom du bruker 0.0175 så skal svaret være rett . Men Flymodus har brukt 0,0178 som resistansverdi . Jeg vet ikke i hodet hva som er rett , så det må du eventuelt sjekke opp selv , står i NEK400 / montørhåndboka

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvilken resistansverdi bruker du ? dersom du bruker 0.0175 så skal svaret være rett . Men Flymodus har brukt 0,0178 som resistansverdi . Jeg vet ikke i hodet hva som er rett , så det må du eventuelt sjekke opp selv , står i NEK400 / montørhåndboka

Bruker 0,0175 . takk for svar.

http://www.datele.no/HTML/VG1%20elektro/VG1-filer/HUSKELAPPEN/HUSKELAPPEN-filer/ELEKTROTEKNIKK-filer/ELEKTROTEKNIKK/004-%20MATERIALKONSTANTER.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...