Gå til innhold

Lastebil teori (C)

Johansena

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå ta førerkort klasse C. Kan jeg vente meg en vanskelig teori? Har lest en del i boka om lasteberegninger, kjøre og hviletider, bremser og slike relevnte ting. Har også bestått over 20 ganger på teoritentamen.no, noen med bare fra en til tre feil. Erfaringer? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi veldig mange som tar lastebillappen ikke har veldig lang skolegang, eller har veldig gode karakterer fra den skolegangen de har, så den matematikken man trenger for å gjøre det sitter ikke inne. Eller så tar de lappen lang tid etter endt skolegang, og husker rett og slett ikke det de lærte på skolen. Derfor må de øve mye på den, mens de f.eks. ikke må øve like mye på de tekniske delene av en kjøreprøve i forhold til hva jeg måtte (jeg kan ingenting om bil, omtrent).

Og om jeg ikke husker feil så får man alltid lasteberegning.

(Og dette var ikke på noen måte ment for å rakke ned på noen som helst. Mennesker har forskjellige interesser og egenskaper. Sånn er det bare.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

lasteberegninger er viktig å lese på, du får de garantert på teoriprøven. ved siden av så må du tenke at du er større i alle dimensjoner, og at sunn fornuft får deg langt på vei riktige svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...