TheBeliever9 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 HeiHar tenkt litt på å ringe å spørre om det er mulig å få seg jobb som vikar i barnehage. Er dette mulig? Generell studiekompetanse er alt jeg har. Ellers er jeg skallet og mann, så tenkte å la håret gro ut litt først slik at jeg ser litt dødelig ut i det minste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Er det ikke slik at en faktisk må ha erfaring fra skolen (altså hatt barne- og ungdoms fag) for jobbe i barnehage? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Nei, en kan få jobb i barnehage uten relevant utdannelse. Lenke til kommentar
bodkar Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 De aller fleste barnehager ( iallefall i min kommune) får vikarer via bemanningsbyråder. Så en mulighet er å ta kontakt med det firmaet barnehager i ditt nærområde bruker å registrere deg der. Det at du er en mann er nok bare et pluss, med tanke på at det er svært få menn i barnehagesektoren. Lenke til kommentar
TheBeliever9 Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Kan vel ikke skade å bare ringe litt rundt hos barnehagene i kommunen og spør om de kunne hatt bruk for en vikar? Takk for svar Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Førskolelærer her. De fleste barnehager trenger vikarer (at du er mann er også en stor fordel), så bare å ringe rundt ja. Lykke til. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Dei aller fleste barnehager har eit skrikende behov for mannspersoner, ofte i så stor grad at enkelte barnehager har blitt kritiserte for at mannlige arbeidstakere bare får de beste arbeidsoppgåvene og ingen av dei mindre spennande oppgåvene. Det einaste som reint praktisk kan gjere deg uegna til å få jobb i barnehager er politiattesten. Lenke til kommentar
TheBeliever9 Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Dei aller fleste barnehager har eit skrikende behov for mannspersoner, ofte i så stor grad at enkelte barnehager har blitt kritiserte for at mannlige arbeidstakere bare får de beste arbeidsoppgåvene og ingen av dei mindre spennande oppgåvene. Det einaste som reint praktisk kan gjere deg uegna til å få jobb i barnehager er politiattesten. Høres bra ut! Hva skal jeg si når jeg ringer de? "Hei, det er Tom-Roger som ringer. Jeg lurte på om dere hadde behov for en vikar til å jobbe hos dere? " Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, det høyrest ut som ein god plan. Eventuellt kan du møte opp personlig og be om å få snakke med lederen av barnehagen. Du kan også sende ein åpen søknad og CV i posten fyrst, og deretter ringe eit par dagar seinare. Dersom du vil jobbe i kommunal barnehage, eller i ei større kjede av private barnehager så kan det være fornuftig å ringe til hovedkontoret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå