Gå til innhold

[Løst] Canon Pixma - Blekk lekkasje?

Anbefalte innlegg

Hjelp.

Skriveren min søler relativt mye sort blekk - hva kan jeg gjøre med det?

Canon Pixma 6350 heter den, godt 6 mnd. gammel.

Den har fungert glimrende helt frem til i går, jeg har bytter blekk og alt har vært OK.

I går skulle jeg skrive ut noen bilder, manglet Canon-papir og brukte glossy papir jeg har fått fra Inkclub. Da ble det virkelig rot, utskriftene var flekkete og det fulgte over på fingrene mine.

Testet med Canon-papir i dag og det var helt likt der også, selv normalt A4 fra Word blir flekkete.

Har Inkclub papiret "fucket" opp skriveren min? Kan jeg gjøre noe eller må jeg ha ny?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at det uoriginale blekket er tynnere eller noe sånt, ville først kjørt et renseprogramet som følger med skriveren, hjelper ikke det ville jeg prøvd med originale blekkpatroner og en runde til med rens, funker ikke det heller kan du vurdere en ny skriver.

Er blekket relativt gammel kan det også skape problemer, og hvis skriveren stå i lange perioder uten og bli brukt kan det også lage tull.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint at det ordnet seg, jeg har en canon pixma mp 640 som er fire år gammel til jul. Har kun brukt kompatible patroner på printeren siden den var ny og den fungerer like fint i dag. Bruker den til utskrifter hver dag, så har brukt en god del kompatible patroner.

Jeg kjører rens av printer en gang i blandt når jeg får dårlige utskrifter, mange er ikke klar over at de kan kjøre renseprogram for å rense dyser, mange tror at printer er ødelagt når de får dårlige utskrifter og skylder på kompatible patroner. Om det blir ikke blir bra utskrifter etter å ha kjørt et renseprogram så kjør det en gang til, pleier å ordne seg til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...