Gå til innhold

Synsam vs Specsavers

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei :) hva er folks inntrykk og/eller erfaringer fra disse to stedene? Tenker mest mtp at jeg skal sjekke øynene mine (for linser). Jeg lurer altså på hvilket sted folk synes jeg burde ta linsesjekk og evt handle linser fra.. Skal også kjøpe briller.

Kan legge til at jeg har vært på synsjekk både hos Synsam (for veldig lenge siden) og Specsavers (for kort stund siden - men dette var for briller). Litt dyrere hos synsam å få sjekket øynene. Bruker linser nå (dailies), men de er sinnsykt ubehagelige.

Hvor ville dere gått?

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vil absolutt anbefale Specsavers. Det koster rundt 700 kr for å ta sjekken, og de er svært profesjonelle i jobben. Har alltid vært fornøyd med deres tjenester.

Har sist uke hos Specsavers, og tok samme test hos dem, og som alltid var kvalitet over tjenesten veldig god.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Takk for innspill :)

Et annet spm. Er synssjekk for briller ulikt en synssjekk for linser?

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Jeg har vært hos Synsam for en del år tilbake og det var grei synstest og fikk greie briller. Kjenner han som har butikken og vet han kan det han holder på med.

De to siste gangene jeg har kjøpt briller har jeg gått til Specsavers og tatt synstest der også. Veldig overrasket første gangen over hvor proff synstesten var. Fikk også greie briller.

Så hvorfor gikk jeg til Specsavers når jeg har en bekjent som har optisk forretning? Det er mye billigere!

Den Specsavers jeg har brukt har jeg gått noen ganger for å finne en innfatning som er fin til meg. Jeg har nok vært litt mer kritisk for å finne noe som er fint til meg de siste to gangene. Ikke mange innfatninger som var fine til meg hos Synsam heller. Tror derfor at utvalget har vært ganske likt.

Det jeg merket hos Specsavers var at en ekspeditør ikke var tydelig på hva jeg kledde og ikke kledde.Da spurte jeg en annen ekspeditør som var mer tydelig.

Dette er vel individuelt, noen er mer erfarne , osv.

En annen ting jeg merket hos Specsavers var at det var et visst press på å kjøpe dyrere glass, antirefleks, osv. Så det er greit å gjøre seg opp en mening på forhånd så man vet hva man vil ha.

Var forresten uheldig med siste brillepar og skadet hengslet på ene siden, ganske mye. Jeg trodde nesten jeg måtte kjøpe nye innfatninger, men dro til butikken. Jeg hadde prøvd selv, men ene skruen var bare halvveis inn og det var små skruer og hengslet vanskelig å få sammen. Så damen i butikken ble stående å fikle lenge og det var kø. Så hun spurte om jeg kunne komme tilbake om en time.

Jeg kom tilbake og brillen var fikset. Jeg var forberedt på å betale for dette siden det er en lavpris-butikk. Fikk beskjed om at det var service og gratis. Ikke enestående, men bedre service enn jeg hadde ventet.

Så alt i alt, veldig godt fornøyd med Specsavers.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for innspill :)

Et annet spm. Er synssjekk for briller ulikt en synssjekk for linser?

Ja, det er ulikt, og det er derfor det koster mer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Jeg har vært hos Synsam for en del år tilbake og det var grei synstest og fikk greie briller. Kjenner han som har butikken og vet han kan det han holder på med.

De to siste gangene jeg har kjøpt briller har jeg gått til Specsavers og tatt synstest der også. Veldig overrasket første gangen over hvor proff synstesten var. Fikk også greie briller.

Så hvorfor gikk jeg til Specsavers når jeg har en bekjent som har optisk forretning? Det er mye billigere!

Den Specsavers jeg har brukt har jeg gått noen ganger for å finne en innfatning som er fin til meg. Jeg har nok vært litt mer kritisk for å finne noe som er fint til meg de siste to gangene. Ikke mange innfatninger som var fine til meg hos Synsam heller. Tror derfor at utvalget har vært ganske likt.

Det jeg merket hos Specsavers var at en ekspeditør ikke var tydelig på hva jeg kledde og ikke kledde.Da spurte jeg en annen ekspeditør som var mer tydelig.

Dette er vel individuelt, noen er mer erfarne , osv.

En annen ting jeg merket hos Specsavers var at det var et visst press på å kjøpe dyrere glass, antirefleks, osv. Så det er greit å gjøre seg opp en mening på forhånd så man vet hva man vil ha.

Var forresten uheldig med siste brillepar og skadet hengslet på ene siden, ganske mye. Jeg trodde nesten jeg måtte kjøpe nye innfatninger, men dro til butikken. Jeg hadde prøvd selv, men ene skruen var bare halvveis inn og det var små skruer og hengslet vanskelig å få sammen. Så damen i butikken ble stående å fikle lenge og det var kø. Så hun spurte om jeg kunne komme tilbake om en time.

Jeg kom tilbake og brillen var fikset. Jeg var forberedt på å betale for dette siden det er en lavpris-butikk. Fikk beskjed om at det var service og gratis. Ikke enestående, men bedre service enn jeg hadde ventet.

Så alt i alt, veldig godt fornøyd med Specsavers.

Tusen takk for at du delte erfaringen din! :)

Ja, det er ulikt, og det er derfor det koster mer.

Aha, da får jeg svelge i meg nok en synstest..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...