Nilsen Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Måtte svare for Forbrukerombudet.Canal Digital snur etter klagestorm ? for noen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Flott! Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Flott at Forbrukerombudet har tatt tak i situasjonen, men savner informasjon om hva som nå skjer med de som har borettslagsavtaler der borettslaget som helhet har bindingstid, mens de enkelte kundene ikke har det(?). I slike tilfeller ble vel tilbudet i nesten alle tilfeller både dyrere og dårligere. Selv må jeg vel bare bite i det sure eple og godta 20 Mbit lavere nedlastningshastighet til samme pris. Har jo forsåvidt lite å si når Canal Digital er helt elendige når det gjelder hastigheter til utlandet, spesielt i forbindelse med større spill- og videostrømmingstjenester. Tydeligvis er det helt uaktuelt å for eksempel inngå et gratis samarbeid med Netflix som tilbyr seg å installere et buffringssystem kostnadsfritt hos alle større ISPer. Telenor vil vel gjøre slike tjenester så dårlige som mulig i forhold til deres egen videotjeneste. Endret 4. september 2013 av fknsonikk Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Men vi som ikke har binding, må da finne oss i å betale mer :/ Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ja, det må man jo naturlig nok gjøre. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Skulle bare mangle at de snudde. Bindingstid bør gå begge veier. Ang. de som ikke er i bindingstid så er det sånt som skjer. 7 Lenke til kommentar
Fettlars64 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det her vel første gangen jeg har hørt om at et selskap som reduserer hastigheten.. Ganske patetisk, gleder meg til den dagen jeg kan be canal digital drite å dra. Jeg liker ikke den elendige opplastningshastigheta de har til alle med søppel coax nettet demmes Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det her vel første gangen jeg har hørt om at et selskap som reduserer hastigheten.. Minner egentlig litt om da Telenor kom med 1 GB-grensen sin i 2002(?). 5 Lenke til kommentar
enhet Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 det beste er å tvinge folk til å betale mer for bedre linje, vi må ha en minimums linje som er høy, for eksempel 100\100 fiber til alle i norge, 500kr 1 Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Flott at Forbrukerombudet har tatt tak i situasjonen, men savner informasjon om hva som nå skjer med de som har borettslagsavtaler der borettslaget som helhet har bindingstid, mens de enkelte kundene ikke har det(?). I slike tilfeller ble vel tilbudet i nesten alle tilfeller både dyrere og dårligere. Har nå fått bekreftet fra Canal Digital sin kundeservice at dette ikke gjelder for de som har valgt Super70 som tillegg, da det ikke er noe avtaletid på det produktet - tilbakemeldingen er vel da bortimot verdiløs. 1 Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hehe.. snakk om å gi noe uten å gi noe i det hele tatt. Jeg hoppet på 70/10 kampanjen fordi det den gang representerte høyere hastighet til samme pris som tidligere. Så langt jeg husker var det aldri snakk om noen bindingstid. Regner med at dette gjelder de fleste. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Og dette må de bli fortalt? Så inhabile er Canal Digital. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Eneste positive (foruten de få med binding) er at de skal se litt nærmere på forholdene i bransjen - kanskje (håpe håpe) at dette fører til at lover blir endret slik at andre ISP'er kan leie linjene på lik linje med hva man gjør med levering av internet via tlf kabel Lenke til kommentar
MrTorification Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ble akkurat oppringt av Canal digital der de tilbyr meg 12 månedes abonnement på 100/10 der 3 av månedene er gratis (altså 1650kr avslag for meg i borettslag), kun for de av oss som hadde 70/10 før endringen. Syntes det var greit jeg :-) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ble akkurat oppringt av Canal digital der de tilbyr meg 12 månedes abonnement på 100/10 der 3 av månedene er gratis (altså 1650kr avslag for meg i borettslag), kun for de av oss som hadde 70/10 før endringen. Syntes det var greit jeg :-) Jeg har ikke hørt noe, men om jeg får samme tilbud så hadde ikke det vært feil. Hvilken borettslagsavtale hadde du fra før? 1 Lenke til kommentar
post_it Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Men vi som ikke har binding, må da finne oss i å betale mer :/ Jeg sendte inn klagemail og fikk 4mnd gratis mot binding som er greit i og med at CD er eneste mulighet for nett i blokka der jeg bor Lenke til kommentar
post_it Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg har ikke hørt noe, men om jeg får samme tilbud så hadde ikke det vært feil. Hvilken borettslagsavtale hadde du fra før? UGMI har jeg, hadde 70/10 linje og fikk 4mnd gratis mot at jeg bandt meg i 12mnd Lenke til kommentar
ThhNor Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hva med oss da som ikke har noen annen mulighet en CD? Her jeg bor er det kun CD som kan levere nett. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 UGMI har jeg, hadde 70/10 linje og fikk 4mnd gratis mot at jeg bandt meg i 12mnd Ikke verst det heller. Hvis du får 3-4mnd gratis får man nesten 100/10 vs 50/10 uten prisøkning. Får vel vente og se et par dager, eller ta en telefon til CD og høre om de kan tilby meg noe om jeg ikke hører noe. Lenke til kommentar
Truls Bekk Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Vi var ute av binding og hadde Super70 abonnement før. Det koster kr499/mnd. Nå som vi har blitt oppgradet fra 70Mbit/s til 100Mbit/s, må vi betale ny pris da, som er kr599/mnd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå