Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet kulepenn i spylevæsketanken

C__

Anbefalte innlegg

Hei, nå når jeg fylte på spylevæske, klarte jeg på en eller annen måte å miste en kulepenn ned i hullet der man fyller på.

Må jeg bytte tank nå, eller finnes det en måte å få den ut på?

Takk for svar, er litt flau nå :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om pennens blekk løser seg opp i spylervæsken, kan bilen bli seriøst misfarget når du spyler rutene.

Pennen må derfor ut.

Hva slags bil og tank er det snakk om?

En sånn der du lett kan fiske opp pennen? Eller en mer komplisert design der du må fylle spylervæske ned i et langt rør, og røret fører til en tank lengre nede i motorrommet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Mange merker har filter i påfyllingsrøret. Men hvor det er (rett før tanken eller i toppen av røret), det vet man jo ikke...

Du kan jo lodde tanken, se om du treffer et filter før tanken. Noe med litt vekt knytt godt fast i et snøre som ikke ryker om vekta setter seg i noe, se om du kan se i forhold til utsida av røret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Metall gjør det nok lettere ja ^^ Lykke til! Å forresten, så tror jeg jeg har filter på min tank på min 88 RX7. Ikke sikker, men TROR det.

Lenke til kommentar

Hva slags Nissan er det? (Modellbetegnelse/år.)

Geir :)

Hei, er en Nissan Primera 98 modell.

Du kan kjøpe en teleskopiske magnetPENN men ikke mist den oppi å da :)

Man får vel også tak i magnetstaver med bøyelig arm...

Tror jeg har en sånn magnetpinne, skal da binde fast ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Da er den litt nyere enn den jeg hadde i sin tid (en Bluebird.)

Dersom du ikke får den ut på annen måte så går det an å ta ut hele spylerveskebeholderen, Men det er litt styr, og krever som regel at du må fjerne/løsne andre deler først, kanskje grill eller front. Det finnes klubber for Nissan-eiere, for eksempel denne: http://www.npoc.co.uk, hvor du sikkert kan få råd om hvordan. Der har de også reparasjonshåndbøker til gratis nedlasting, sier de. (Sider som sier de har dem ender ofte opp med å skulle ha kredittkortnummeret ditt. Styr unna slike...)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...