C__ Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hei, nå når jeg fylte på spylevæske, klarte jeg på en eller annen måte å miste en kulepenn ned i hullet der man fyller på. Må jeg bytte tank nå, eller finnes det en måte å få den ut på? Takk for svar, er litt flau nå Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 ........ ja du kan nok få den ut, men ikke uten å tømme tanken, jeg ville egentlig kanskje bare ventet til den var tom igjen, og så fått den ut. Du må åpne i andre enden, hvis du tror pennen kan begynne å lekke ville jeg tatt den ut med en gang isteden for å vente ^^ Herregud hvordan klarte du det? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Kommer vel litt an på hvordan tanken er bygd det? Klarer du å se den? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Om pennens blekk løser seg opp i spylervæsken, kan bilen bli seriøst misfarget når du spyler rutene. Pennen må derfor ut. Hva slags bil og tank er det snakk om? En sånn der du lett kan fiske opp pennen? Eller en mer komplisert design der du må fylle spylervæske ned i et langt rør, og røret fører til en tank lengre nede i motorrommet? Endret 4. september 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
C__ Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Er et rør som går videre ned i en tank under Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Pleier å være en sil oppi der på VAG-biler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Mange merker har filter i påfyllingsrøret. Men hvor det er (rett før tanken eller i toppen av røret), det vet man jo ikke... Du kan jo lodde tanken, se om du treffer et filter før tanken. Noe med litt vekt knytt godt fast i et snøre som ikke ryker om vekta setter seg i noe, se om du kan se i forhold til utsida av røret. Lenke til kommentar
C__ Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Får prøve å se etter filter imorgen, er en litt eldre Nissan så det spørs. Siden aktuelle kulepenn var i metall/jern, kan det funke å prøve med en magnet? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Kan være verdt et forsøk ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Metall gjør det nok lettere ja ^^ Lykke til! Å forresten, så tror jeg jeg har filter på min tank på min 88 RX7. Ikke sikker, men TROR det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Du kan kjøpe en teleskopiske magnetPENN men ikke mist den oppi å da Man får vel også tak i magnetstaver med bøyelig arm... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Inspeksjonslampe-med-magnet-12009/http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Magnetverktoy-36-kg-191349/http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Magnetverktoy-med-belysning-191561/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hva slags Nissan er det? (Modellbetegnelse/år.) Geir Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Magnet kan funke ja. Endret 5. september 2013 av K_7 Lenke til kommentar
C__ Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Hva slags Nissan er det? (Modellbetegnelse/år.) Geir Hei, er en Nissan Primera 98 modell. Du kan kjøpe en teleskopiske magnetPENN men ikke mist den oppi å da Man får vel også tak i magnetstaver med bøyelig arm... Tror jeg har en sånn magnetpinne, skal da binde fast ihvertfall Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Da er den litt nyere enn den jeg hadde i sin tid (en Bluebird.) Dersom du ikke får den ut på annen måte så går det an å ta ut hele spylerveskebeholderen, Men det er litt styr, og krever som regel at du må fjerne/løsne andre deler først, kanskje grill eller front. Det finnes klubber for Nissan-eiere, for eksempel denne: http://www.npoc.co.uk, hvor du sikkert kan få råd om hvordan. Der har de også reparasjonshåndbøker til gratis nedlasting, sier de. (Sider som sier de har dem ender ofte opp med å skulle ha kredittkortnummeret ditt. Styr unna slike...) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå