starcatcher Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hei, i mine glansdager laget jeg masse grafikk på deluxepaint 2 og 4 på Amiga 500. Har diskettene med grafikken fortsatt, men ingen Amiga, kun PC. Nå kunne jeg tenke meg å se tilbake på innholdet, og til og med lage en PDF-portefølje av filene. Hvordan får jeg flyttet amiga-filer over til PC? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg antar at dette blir vanskelig uten å betale for å få diskettene konvertert av noen med tilgang på rett utstyr http://www.amigaforever.com/kb/13-118 Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Hei Omnithunder, takk for link med utfyllende svar. Absolutt et steg i riktig retning! Ser ut til at beste alternativ for meg er om jeg finner noen som spesialiserer seg på å konvertere amigafilene for meg. Fortrinnsvis vil jeg gjøre det i Norge, og gjerne i Oslo der jeg bor. Prøvde å google, men forbausende vanskelig å finne noen som tilbyr denne tjenesten. Forretningsidé, anyone? :-) Noen som kjenner til norsk tjeneste, eller kan hjelpe meg å lete litt? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 I linken Omnithunder la ut, nevnes adfread som en løsning. Her trengs kun 2 PC-diskettstasjoner tilkoblet på samme kabel. Ta en tur på din lokale el-retur og spør om du kan plukke ut 2 diskettstasjoner og en kabel. Har dessverre ikke hverken diskettstasjoner eller disketter, ellers kunne jeg gjort jobben for deg. Forretningsidé for 10 år siden ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå