Gå til innhold

Liten PC, som trekker lite strøm.

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å bygge meg en PC for å ha i båten. Jeg trenger i hvert fall PC i forhold til navigasjon, men hadde også hatt lyst til å ha muligheten til å redigere video på den. Nå aner jeg ikke hvor kraftig PC'en må være for å redigere video, og om det i det hele tatt er realistisk med tanke på at jeg må ha et veldig lavt strømforbruk.

Kravene til PC'en blir som følger:

- Kraftig nok til å redigere video.

- Så liten som mulig.

- Bruke så lite strøm som mulig (dette er det viktigste).

- Så billig som mulig (ikke så veldig viktig).

- Mulighet for å koble til 2 skjermer (kan godt vise det samme).

Setter pris på svar.

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

CPU'en har en TDP på 65W, så hele systemet vil trekke godt under 100W på full belastning. Til navigasjon vil den neppe trekke mer enn 30-40W. Den integrerte grafikken holder til videoredigering, og den støtter opp til 3 skjermer. Hovedkortet har 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI tilkobling, så minst en av skjermene må ha digital inngang (DVI/HDMI).

Lenke til kommentar

CPU'en har en TDP på 65W, så hele systemet vil trekke godt under 100W på full belastning. Til navigasjon vil den neppe trekke mer enn 30-40W. Den integrerte grafikken holder til videoredigering, og den støtter opp til 3 skjermer. Hovedkortet har 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI tilkobling, så minst en av skjermene må ha digital inngang (DVI/HDMI).

Strømforbruket ser veldig hyggelig ut. Takker veldig for hjelpen :) . Blir nok å ha to PC'er, men må først finne ut hvor kraftig PC jeg trenger kun for navigasjon (eventuelt blir PC nummer 2 et/en nettbrett/bærbar). Eventuelt blir det kartplotter + PC, men det kommer helt ann på hva prisene på kart er. Driver å researcher det litt nå.

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...