Gå til innhold

Hva er viktigst i en urolig tid? Derfor stemmer jeg arbeiderpartiet


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

 

Og mange mener du bor i det beste landet å leve i i 2013. Er du sikker på at du kan si det samme i 2017 med en eventuell borgerlig regjering?

 

Jeg skrive eventuell, ettersom jeg ikke ser bort for at dette potensielle borgerlige eksperimentet rakner i innspurten?

 

Lytt selv http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19090313/03-09-2013 7 minutter ut i sendingen.

 

Lytt også til kommentarene og spørsmålene etter intervjuet.

 

 

 

Norge er et flott land i dag, men om Norge fortsetter i samme kurs som i dag går landet i dundrende underskudd om få år. Det offentlige vokser seg for stort og utgiftene er store, om noen år er det for store. Det sier seg selv at det ikke går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

 

Norge er et flott land i dag, men om Norge fortsetter i samme kurs som i dag går landet i dundrende underskudd om få år. Det offentlige vokser seg for stort og utgiftene er store, om noen år er det for store. Det sier seg selv at det ikke går.

 

Har du noen seriøse vitenskapelige undersøkelser som bekrefter det? Ikke kom drassende med avisartikler av traderen Spetalen eller FrPs Ketil Solvik-Olsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Har du noen seriøse vitenskapelige undersøkelser som bekrefter det? Ikke kom drassende med avisartikler av traderen Spetalen eller FrPs Ketil Solvik-Olsen.

 

Mener du at du svarer på det jeg spurte om med de kildene? Ingen ansvarlig regjering maksimerer størrelsen på offentlig sektor. En ansvarlig regjering prøver å finne optimal størrelse på offentlig sektor?

 

Tror du at sannsynligheten for at Norges Bank hever styringsrente øker på neste rentemøte dersom det blir en blåblå regjering eller om FrP får over 10 % oppslutning og blir med i et borgerlig eksperiment?? Et eksperiment er det når Høyre sier at de vil forhandle om handlingsregelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Etter at der ikke er noe klart borgerlig alternativ med en klar politikk har Jens Stoltenberg avklart at han vil overta om et borgerlig eksperiment sprekker slik det har gjort tre ganger de siste 30 årene.

 

Det er oppklarende og ansvarlig å si dette til velgerne før valget i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei over hodet ikke. Har selv opplevd å få innlegg redigert i dag. Jeg har ikke rapportert noen av de postene du har skrevet i det siste turbonello.

 

Vi får ta det som voksenopplæring :huh:

Lenke til kommentar

Det var noen slående argumenter for å stemme DNA, herr Kgun. Stem på arbeiderpartiet, ellers går det til helvete?

 

Kan du komme med noe du synes regjeringen har vært flinke til i de siste 8 årene, uten å sammenligne med opposisjonen overhodet?

 

Gjerne noe utenom gullkortet til Halvorsen under finanskrisen.

Endret av mofomofo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var noen slående argumenter for å stemme DNA, herr Kgun. Stem på arbeiderpartiet, ellers går det til helvete?

 

Kan du komme med noe du synes regjeringen har vært flinke til i de siste 8 årene, uten å sammenligne med opposisjonen overhodet?

Om man bare vil la det surre å gå uten noen nevneverdige forandringer, ja vil faktisk Norge litt vondt, så kan man stemme DNA med "god" samvittighet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var noen slående argumenter for å stemme DNA, herr Kgun. Stem på arbeiderpartiet, ellers går det til helvete?

 

Kan du komme med noe du synes regjeringen har vært flinke til i de siste 8 årene, uten å sammenligne med opposisjonen overhodet?

 

Det får holde med full sysselsetting, sterk utbygging av jernbanen, barnehagedekning til alle, en bedre asyl og innvandringspolitikk enn forrige regjering og sist men ikke minst stabil økonomisk styring i en tid der store deler av Europa opplever en krise man må gå tilbake til 30 årene for å finne maken til.

Lenke til kommentar

Det får holde med full sysselsetting, sterk utbygging av jernbanen, barnehagedekning til alle, en bedre asyl og innvandringspolitikk enn forrige regjering og sist men ikke minst stabil økonomisk styring i en tid der store deler av Europa opplever en krise man må gå tilbake til 30 årene for å finne maken til.

Nå blir det udiskutabelt borgerlig regjering. Hvis det viser seg at de borgerlige gjør det meget bra, og de fleste føler etter det har gått 4 år, at det har gått veldig bra. Vil du da la deg påvirke tror du? =)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om man bare vil la det surre å gå uten noen nevneverdige forandringer, ja vil faktisk Norge litt vondt, så kan man stemme DNA med "god" samvittighet.

 

Du har litt rett turbonello, ettersom du ikke vil få så mange lommepenger med Ap som far fremfor med FrP som stefar. Med FrP som stefar får du deg en gedigen fest før du vender tilbake til din biologiske far eller var det sønn siden de fleste større norske partier har skallet av fra Venstre eller fra partier som selv har skallet av fra Venstre, for eksewmpel Sv som slik sett er Venstres barnebarn.

 

FrP trodde jeg var et parti Venstre folk i dag skyr like mye som Høyre på slutten av 18 hundre og 19 hundre tallet. Det viser seg jo ikke å stemme. Stemmer det at du har stemt?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du har litt rett turbonello,

Det hadde jeg aldri trodd skulle komme fra deg! :)

 

ettersom du ikke vil få så mange lommepenger med Ap som far fremfor med FrP som stefar. Med FrP som stefar får du deg en gedigen fest før du vender tilbake til din biologiske far eller var det sønn siden de fleste større norske partier har skallet av fra Venstre eller fra partier som selv har skallet av fra Venstre, for eksewmpel Sv som slik sett er Venstres barnebarn.

Jeg forstod ikke så mye av det du sa her...

 

Da er det bedre at du forsøker å lage et dikt i stedet ugle-far.

Husker du ikke hvor gøy det var?

 

FrP trodde jeg var et parti Venstre folk i dag skyr like mye som Høyre på slutten av 18 hundre og 19 hundre tallet. Det viser seg jo ikke å stemme. Stemmer det at du har stemt?

Alt det dumme med FrP det får man jo med AP. Vi trenger litt av den liberale politikken til FrP som fjerner noen av de dumme påbudene og forbudene til AP. FrP burde ikke holde på veldig lenge. Men fire år bare for å rydde opp litt etter AP. Men velgerne vil nok sannsynligvis etter fire år med FrP se at FrP ikke er de beste til å styre, så dette vil være gunstig på sikt. Etter fire år så har sutrekoppene fra FrP sannsynligvis ikke blitt fornøyd med hvordan FrP har handlet. Men det vet man jo ikke.

 

Uansett kgun: FrP er landets tredje nest største parti (avhengig av hvordan man ser det), med ekstremt mange folk i ryggen. Å hele tiden holde så mange mennesker ute av politikken er ikke bra for demokratiet. Men vi vil sørge for i Venstre å dra både FrP og Høyre i en mer sosial og liberal retning. Vi vil farge regjeringa med vår politikk. Desto flere stemmer vi får, desto mer makt får vi i forhandlinger med FrP. Å stemme Ap, Sv, eller Sp nå som det så og si er 100% for at det blir en borgerlig regjering, vil bare bety en mindre stemme til Venstre, som da betyr mer makt til FrP. (Høyre er et godt parti, men de burde bli konfrontert av både FrP og Venstre når det gjelder DLD... Og de trenger å bli dratt i en grønnere og mer sosial og liberal retning).

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Der har vært omtale av mange partier i dette forumet. Jeg gjengir her grunnen til at jeg personlig stemmer arbeiderpartiet. Min bakgrunn finner du på min ikke oppdaterte CV

 

http://home.no/kjellbleivik/text/Cv.pdf

 

Hva er viktigst i en urolig tid?

 

Disse orden av finansminister Sigbjørn Johnsen er avgjørende for min stemme:

 

 

Mer om hvordan vår gode finansminister vil holde orden i norsk økonomi.

 

Så at vi har en "utømmelig" inntektskilde på norsk sokkel har ingenting med saken å gjøre? :green:

Når du tar det som sies for god fisk så skjønner jeg jo at du stemmer AP... Bææææææh!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Så at vi har en "utømmelig" inntektskilde på norsk sokkel har ingenting med saken å gjøre? :green:

Når du tar det som sies for god fisk så skjønner jeg jo at du stemmer AP... Bææææææh!

 

 

Verdenshistorien er full av eksempler på land som har fått store inntekter fra naturressurser og misbrukt de mulighetene. Ikke bare har de brukt opp pengene, men de har brukt dem på en måte som har ødelagt den tradisjonelle økonomien så de faktisk er dårligere ute enn før de fant olje. Vi så det i Nederland. Vi har sett det i Norge. Vi brukte for mye penger på 80 tallet med jappe tid og fikk bankkrise, gjeldskrise, høy ledighet og høye renter på 90 tallet. Vi så det også på begynnelsen av 2000 tallet.

Så det er altså fullt mulig å gjøre mange feil med oljepenger. Oljepengene er gode å ha, men ikke noen garanti for at det alltid går bra og da må vi være forsiktige. Det FrP legger opp til er å være uforsiktig.

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1531828&p=20885265

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Så fikk altså de som hevdet at en stemme på Høyre, KrF og Venstre var en stemme på FrP rett (ser det ut til om ikke forhandlingene mellom de konservative og populistiske blå bryter sammen).

 

Jeg har allerede forberedt meg på 2 000 / mnd i skattelette samt høyere rente på de surt opptjente pensjonspengene jeg har i banken.

 

Den gleden kan bli kortvarig om min pensjon reduseres (kraftig) før jeg vandrer til de evige jaktmarker.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...