RqO Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Skjønner ikke helt dette. Har begynt å ta noen armhevninger daglig. Men kommer aldri over 30. Har holdt på i kanskje ei uke. Er dette vanlig? Vet ikke hvordan det tallet er sammenliknet med "gjennomsnittet" i min alder. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Du bør nok ha eit program. Å ta x armhevingar etter kvarandre går mest på uthald, så du treng ikkje bygge så mykje musklar. Leit opp eit program på Google. Eks. http://www.wikihow.com/Do-1000-Push-Ups Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 For øvrig, du har holdt på i "kanskje ei uke"? Du kan åpenbart ikke forvente merkbar framgang på så kort tid. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ta pause et par dager en gang iblant så musklene virkelig får restituert seg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er vel ikke mange ting her i livet hvor et stopp i progresjonen etter en uke betyr at en har nådd sitt fulle potensiale. Hvorfor tar du armhevinger? Du vil neppe oppnå noe mer enn at du blir god til å ta armhevinger. Skal du bygge muskler er det i hvert fall feil fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg tar 34 armhevninger som oppvarming før benkpress, vet ikke om det er lurt. Men er blitt en vane og funker for meg. Prøv og press deg selv. Kan ha noe med alder å gjøre også tror jeg og egen styrke. Jeg tok ikke 34 armhevninger i militæret.. Klarte vel knapt 25, men på den tiden trente jeg ikke aktivt heller. Med unntak av gjentatte armhevninger som militær disiplin. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er uansett ikke lurt å overtrene pressmusklene i forhold til dra-musklene. Det kan skape innadroterte skuldre, og det er stygt. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg tar 34 armhevninger som oppvarming før benkpress, vet ikke om det er lurt. Men er blitt en vane og funker for meg. Det er jo ikke lurt i hele tatt. Du varmer opp, men du varmer opp med helt feil vekt, og du blir mer sliten enn nødvendig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er jo ikke lurt i hele tatt. Du varmer opp, men du varmer opp med helt feil vekt, og du blir mer sliten enn nødvendig. Det spørs jo hvor sterk og utholden han er det. Jeg kunne fint tatt 30 armhevinger før benk uten å slite meg ut. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det spørs jo hvor sterk og utholden han er det. Jeg kunne fint tatt 30 armhevinger før benk uten å slite meg ut. Men da blir det jo nærmest sjokk for musklene om du går rett derifra til 80, eller hva det nå er du løfter på. Sier du at du ikke ville merket 30 armhevinger på resultatet ditt i benk? Det er jo ikke snakk om å være død etter 30 armhevinger, men du kunne kanskje trengt den ekstra energien til å fullføre siste settet? Lenke til kommentar
RqO Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Det er vel ikke mange ting her i livet hvor et stopp i progresjonen etter en uke betyr at en har nådd sitt fulle potensiale. Hvorfor tar du armhevinger? Du vil neppe oppnå noe mer enn at du blir god til å ta armhevinger. Skal du bygge muskler er det i hvert fall feil fremgangsmåte. Planen var å bli mindre sliten av airsoft, av å holde våpen "oppe" i lengre tid osv. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er jo ikke lurt i hele tatt. Du varmer opp, men du varmer opp med helt feil vekt, og du blir mer sliten enn nødvendig. jeg blir ikke sliten av 34. Det et helt passe.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Men da blir det jo nærmest sjokk for musklene om du går rett derifra til 80, eller hva det nå er du løfter på. Sier du at du ikke ville merket 30 armhevinger på resultatet ditt i benk? Det er jo ikke snakk om å være død etter 30 armhevinger, men du kunne kanskje trengt den ekstra energien til å fullføre siste settet? Dersom man spiser banan eller proteiner før trening så har man nok energi til både oppvarming og benk.. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Dersom man spiser banan eller proteiner før trening så har man nok energi til både oppvarming og benk.. Dersom man spiser en sjokolade og potetgull har man lenge nok til både oppvarming og benk. Tar du ikke flere øvelser? Men, banan eller potetgull, man har litt mindre krefter etter 34 pushups enn før. Du blir ikke forberedt til 80 kg bare med pushups. Har du prøvd å legge til vektene gradvis? Bruke f.eks 10 rep med stang først, så kanskje 4 rep med 50% av det du skal løfte, så 4 rep med 70%, (og evt en rep med 90%) ? Eller andre prosenter, tanken er bare å ta det gradvis. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Dersom man spiser en sjokolade og potetgull har man lenge nok til både oppvarming og benk. Tar du ikke flere øvelser? Men, banan eller potetgull, man har litt mindre krefter etter 34 pushups enn før. Du blir ikke forberedt til 80 kg bare med pushups. Har du prøvd å legge til vektene gradvis? Bruke f.eks 10 rep med stang først, så kanskje 4 rep med 50% av det du skal løfte, så 4 rep med 70%, (og evt en rep med 90%) ? Eller andre prosenter, tanken er bare å ta det gradvis. Poenget er at jeg ikke gidder å bytte masse vekter, derfor armhevninger som oppvarming. Når jeg tar benk tar jeg lite annet enn bryst. Kanskje litt triceps, men det er lite... Tror det er værre for effekten at jeg trener 1 time og 15 miniutter kardio før trening, men nå er jeg mer opptatt av å minke i vekt enn å bygge muskler. Jeg erfarer at dersom man spiser litt mat før trening, og litt etter. Ikke potetgull, så gir det ekstra energi. Endret 5. september 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Tror det er værre for effekten at jeg trener 1 time og 15 miniutter kardio før trening, men nå er jeg mer opptatt av å minke i vekt enn å bygge muskler. Ja, det er langt verre, det kan ikke sammenlignes engang hvor mye verre det er. Du har glukogenlager(eller glukoselager?) til rundt 1t. Bare det å ha så lang kardio fører til at kroppen bygger feil muskelfiber. Dersom du både ønsker å bli sterk, og å gå ned i vekt ville jeg heller valgt geriljatrening. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Gouldfan: du vi få mer ut av treningen din om du gjør kardio etter styrketreningen, når du fortsatt har litt energi i kroppen. RqO: å gjøre armhevinger vil nok ikke hjelpe deg særlig i Airsoft. Generell styrketrening og speiselt skuldertrening vil nok hjelpe deg mye mer. Hvis du absolutt ønsker å kunne gjøre flere armhevinger: - "Noen armhevinger daglig" har ingen verdi. Tren ordentlig og få nok hvile! - Varier øvelsene dine, ikke bare gjøre standard pushups. Varier hastighet, håndplassering og bevegelses område når du gjør push-ups og hvis du har mulighet, gjør andre øvelser som benkpress og dips. Etter et år med styrketrening gikk jeg fra 30 til 60 armhevinger uten å gjøre en eneste armheving. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, det er langt verre, det kan ikke sammenlignes engang hvor mye verre det er. Du har glukogenlager(eller glukoselager?) til rundt 1t. Bare det å ha så lang kardio fører til at kroppen bygger feil muskelfiber. Dersom du både ønsker å bli sterk, og å gå ned i vekt ville jeg heller valgt geriljatrening. Ja, men kommer til å fortsette sånn. Så lenge jeg øker drastisk i vekter fra måned til måned, så tror jeg at jeg gjør progress og blir mer markert. Men helst skulle jeg vel ha satt av egne dager til kardio. Men det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Men da blir det jo nærmest sjokk for musklene om du går rett derifra til 80, eller hva det nå er du løfter på. Sier du at du ikke ville merket 30 armhevinger på resultatet ditt i benk? Det er jo ikke snakk om å være død etter 30 armhevinger, men du kunne kanskje trengt den ekstra energien til å fullføre siste settet? Nei, 30 armhevinger er lett liksom. Null stress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå