AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det jeg lurer på og helst som anonym er: Gjennom ca 25 år har jeg vært borti noe med bil 15 ganger. -5 ganger har jeg hatt skylda. -6 ganger har andre hatt skylda (der jeg en gang feilaktig fikk skyld) -4 ganger har det vært bare meg( rygget på skilt o.l.) For meg virker det veldig mye når jeg tenkte på dette, sånn at jeg blir deprimert Hvor unormalt mye er dette, er det veldig mye over gjennomsnittet? Anonymous poster hash: e89e6...fe4 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Ca. 20% av motorvognforsikringer har forsikringsskade. Du ligger på 40% (10/25), men alle er sannsynligvis ikke forsikringsskade. At du har blitt påkjørt 6 ganger er irrelevant. Endret 4. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg har vært borti ting/andre biler 3 ganger, hvorav en av de gangene ble jeg påkjørt.. Er 27 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er mye, spesielt med de kjøreferdigheter du burde ha etter såppas lang tid. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 For å si det sånn, trådstarter hadde ikke fått låne min bil. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Du bør kanskje si hvor mye bil du kjører til vanlig for at de tallene skal ha noen relevans. Om du bare har kjørt 15 enkeltturer, f.eks., så er det der jævlig mye. Om du kjører hundrevis av mil i uka og jobber med bilkjøring hvor det er involvert trange gater, dårlige eller glatte veier osv så er det sånt som skjer. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Som noen sier, Om du kjører veldig mye trenger ikke dette være ille men om du kjører lite, ja da hadde jeg parkert istedenfor Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 24 år og kjørt i alle mine år etter fylt 18. Aldri vært borti noe som helst, ingen har vært borti meg heller Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Du bør kanskje si hvor mye bil du kjører til vanlig for at de tallene skal ha noen relevans. Om du bare har kjørt 15 enkeltturer, f.eks., så er det der jævlig mye. Om du kjører hundrevis av mil i uka og jobber med bilkjøring hvor det er involvert trange gater, dårlige eller glatte veier osv så er det sånt som skjer. Har vel kjørt sånn gjennomsnitt. Rundt 10 000 km pr år jevnt over tenker jeg. Skal beskrive kort de uhellene som har skjedd og i den rekkefølge de har skjedd over tid: 1. Kjørte forbi en annen bil om kvelden. Bakskjermene kom borti hverandre, kanskje fordi han var fullekjører og skjenet ut. Vi kjørte videre og hørte ikke mer. Bulk i min bil. 2. Rygget på en bil på en bensinstasjon. Min feil. Bulk bare på den andre 3. En som skulle kjøre meg med min bil, rygget borti en kant. Bulk. 4. Jeg var drita full. Kjørte bilen til vrak i et gjerde. Ble tatt og mistet lappen i 2 år. 5. En bil rygget på min. Bulk på min bil. Han andre nektet gjøre opp for seg fordi han syns det ble for dyrt, men jeg fikk det dekket. 6. Moped kjørte på meg bakfra. Ingen skade på min bil, men moped vrak og fører til sykehus. 7. Bil kjørte på meg bakfra. Min støtfanger ødelagt. Fyren og faren kom og monterte ny. 8. Møtende bil som kom uoppmerksomt og i rasende fart måtte kjøre av veien, fordi jeg hadde svingt ut for ei jente med barnevogn. Måtte bare bråbremse da han kom rundt svingen. Det var 30 sone og hans bil ble vrak. Litt skraper på siden bare på min. Han andre løy alle opp itrynet og skaffet seg falskt vitne som påsto han hadde sett han kjøre sakte. Forsikringsselskapet valgte tro på han, jeg fikk all skyld. 9. En morgen ut av min privat vei. Ser ikke bil komme fra høyre. Litt bulk hos meg, ingenting hos han. Min feil. 10. Rygget borti et skilt. Bulk på bakskjerm. 11. Jente kjørte meg i ræva. Stor reperasjon. Måtte purre på dem 3 - 4 ganger for å få dem sende inn skadekjema. Fikk dekket reparert skade etter mye frustrasjon og om og men. 12. Jeg kjørte på en bil bakfra. ved stoppskilt. Bilen foran kjørte litt fram, det så ut som den kjørte. Jeg fulgte etter mens jeg så til siden og det sa pang. Den hadde stoppet igjen. Skade på andre bil. Ingen skade på min. Min feil 13. Begynte gli på glatt vei. Dunket borti murkant. Knekk på støtfanger. Fikk tak i brukt som jeg satt på selv. 14. Kjørte på bil bakra. Identisk situasjon som på 12. Men også min støtfanger ble ødelagt. Min feil. 15. Mistet taket på både førerdør og bakdør i sterk kuling. Begge dører ødelagt og måtte repareres. Anonymous poster hash: e89e6...fe4 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Angående nr 8: Du har jo selv vikeplikt når hinderet er på din side. Du skal da vike for møtende trafikk. Men siden den andre billisten kjørte vel litt fort, så blir ikke alt alltid som planlagt. Jeg skjønner hvorfor forsikringsselskapet måtte gi deg skylden, siden du eller andre kunne bevise motparts hastighet. De måtte da kun gå ut etter at motpart holdt lovlig fart, og at hinderet var på din side. Jeg syntes bare at du burde prøve å følge med bedre på veien, tenke på kjøringen og ikke andre ting, også bør du la være å kjøre i fylla selvsagt Hvis det er en trøst, så er det sikkert noen damer som kjører like uforsiktig som deg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Angående nr 8: Du har jo selv vikeplikt når hinderet er på din side. Du skal da vike for møtende trafikk. Men siden den andre billisten kjørte vel litt fort, så blir ikke alt alltid som planlagt. Jeg skjønner hvorfor forsikringsselskapet måtte gi deg skylden, siden du eller andre kunne bevise motparts hastighet. De måtte da kun gå ut etter at motpart holdt lovlig fart, og at hinderet var på din side. Jeg syntes bare at du burde prøve å følge med bedre på veien, tenke på kjøringen og ikke andre ting, også bør du la være å kjøre i fylla selvsagt Hvis det er en trøst, så er det sikkert noen damer som kjører like uforsiktig som deg Du har rett i at jeg hadde hindring på min side på nr. 8. Problemet var at bilen dukket så plutselig opp bak en sving, at jeg var sjanseløs gjøre noe der og da. Jeg så han jo ikke før jeg var svingt ut. Det var som sagt 30 KM sone. Og en bil blir ikke vrak ved å kjøre i en kant i 30 i en sånn situasjon. Hvis han hadde følgt med, hadde han også hatt tid bremse ned litt og såpass at det var unngått, hvis han faktisk kjørte i 30 km. Men det argumentet tok de ikke hensyn til, og det synes jeg er feil. Bilen var så vrak at det var opplagt han hadde kjørt mye fortere. Ellers er dine råd gode. Anonymous poster hash: e89e6...fe4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Du har rett i at jeg hadde hindring på min side på nr. 8. Problemet var at bilen dukket så plutselig opp bak en sving, at jeg var sjanseløs gjøre noe der og da. Jeg så han jo ikke før jeg var svingt ut. Det var som sagt 30 KM sone. Og en bil blir ikke vrak ved å kjøre i en kant i 30 i en sånn situasjon. Hvis han hadde følgt med, hadde han også hatt tid bremse ned litt og såpass at det var unngått, hvis han faktisk kjørte i 30 km. Men det argumentet tok de ikke hensyn til, og det synes jeg er feil. Bilen var så vrak at det var opplagt han hadde kjørt mye fortere. Ellers er dine råd gode. Anonymous poster hash: e89e6...fe4 Hvor nær hindringen din var denne svingen? Uansett, det virker som du sliter med oppmerksomheten når du kjører, kanskje? Hva med å våkne litt? Slutte å fyllekjøre? Lære deg å rygge? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Kanskje ikke selvkjørende biler er så dumt likevel Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Hvor nær hindringen din var denne svingen? Uansett, det virker som du sliter med oppmerksomheten når du kjører, kanskje? Hva med å våkne litt? Slutte å fyllekjøre? Lære deg å rygge? 50-60 meter foran meg cirka. Uansett vet jeg at han kjørte altfor fort. Han sa faktisk til meg først at han trodde det var høyere fart der, men det nektet han på senere. Og jeg vet han fikset seg falskt vitne. Jeg fikk skylda for det, men dere trenger ikke holde med han. Ellers har du rett i at jeg sikkert har vært uoppmerksom i flere av de andre tilfellene. Men den nr 8 syns jeg ikke dere skal klandre meg for. Anonymous poster hash: e89e6...fe4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Så du hadde 50-60m sikt når du valgte å kjøre forbi en hindring på din side av veien? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Så du hadde 50-60m sikt når du valgte å kjøre forbi en hindring på din side av veien? Ja. Eller kanskje litt mer, vanskelig å si. Hun med barnevogna kom motsatt vei. Jeg var nødt til å svinge littegrann ut for at hun kunne passere. Det var en ganske smal vei. Nå jeg var kommet akkurat opp på siden, dukket han plutselig opp i full fart ut av svingen. Jeg stoppet for at han skulle få sjangs sakke ned og slippe meg fram. Men han kan ikke ha vært obs før han kom for nær. Anonymous poster hash: e89e6...fe4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Om hun gikk gående mot deg er det såklart vanskelig å gjøre så mye annerledes. Men ut i fra de andre ulykkene du har vært borti så vil jeg fortsatt tro at du mangler litt kontroll på bilen din. Spesielt når du rygger, tydeligvis. Veldig mange har samme problem, men de fleste tror at bilene deres er veldig mye større enn de egentlig er. Kanskje du som nevnt rett og slett trenger mer øving på rygging? Eller rett og slett bør bli litt mer forsiktig? Hvordan du klarer å kjøre i folk bakfra... Vel. Ikke gjør det. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Du er en sløvpeis som fyllekjører og ikke er oppmerksom. Du hadde ikke fått lånt min bil, heller.... /Sånn bare for å si det, så er ikke jeg verdens beste sjåfør, heller./ Endret 6. september 2013 av oOF Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Slike som deg skulle aldri fått kjøre bil i det hele tatt. Gjør samfunnet en tjeneste å parker for godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå