Halsoy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg tar ikke imot leksjoner fra folk jeg misliker. Mindre intelligent kan det sikkert være at jeg er, eller kanskje jeg bare er møkklei av å krangle om religionen min. Ser at du ikke følger en av reglene til Gud: 1 Peter 3:15 But in your hearts revere Christ as Lord. Always be prepared to give an answer to everyone who asks you to give the reason for the hope that you have. But do this with gentleness and respect. Du skal alltid kunne gi ett svar på hvorfor du tror, og du skal være høflig om det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ser at du ikke følger en av reglene til Gud: 1 Peter 3:15 But in your hearts revere Christ as Lord. Always be prepared to give an answer to everyone who asks you to give the reason for the hope that you have. But do this with gentleness and respect. Du skal alltid kunne gi ett svar på hvorfor du tror, og du skal være høflig om det. Vi følger samme regel i buddhismen' men det betyr ikke at man skal svare på alt .. en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare .. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Vi følger samme regel i buddhismen' men det betyr ikke at man skal svare på alt .. en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare .. Det er mulig at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. Men nå står det vitterlig i bibelen at man skal svare dem som spør om hvorfor man tror. Så enten får man være ærlig om at man ikke bryr seg like mye om det bibelverset som veldig mye annet, eller så får man forsøke å gi et ordentlig svar. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er mulig at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. Men nå står det vitterlig i bibelen at man skal svare dem som spør om hvorfor man tror. Så enten får man være ærlig om at man ikke bryr seg like mye om det bibelverset som veldig mye annet, eller så får man forsøke å gi et ordentlig svar. Jeg har sett at det er en sammenheng mellom kvalitet på svar og kvalitet på spørsmål. Jeg bruker også å spørre de lærde, men da sørger jeg for å spørre på en gjennomtenkt måte, og da får jeg bestandig gode svar. Det lønner seg rett å slett å være oppriktig og ikke minst høflig. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er mulig at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. Men nå står det vitterlig i bibelen at man skal svare dem som spør om hvorfor man tror. Så enten får man være ærlig om at man ikke bryr seg like mye om det bibelverset som veldig mye annet, eller så får man forsøke å gi et ordentlig svar. Du er bare ute etter mitt svar for å få en god latter eller for å prøve å motbevise troen min. Det gjelder den siterte under også. Ser at du ikke følger en av reglene til Gud Og det skal ikke du bry deg noe om, din ateistiske kondomfeil. (jeg måtte bare få det ut) Jeg er trøtt av alt dette køddet. Jeg har sagt mange ganger før på dette forumet, hvorfor jeg valgte kristendom. Jeg orker ikke svare her bare for å få mer dritt slengt tilbake i håp om å konvertere meg til ateisme. Og nå tenker mange ateistiske lesere: "Åh giiid se en kristen som banna", "åh giiid se en kristen som ikke er superkristen" , "åh giiid se en kristen som er menneskelig". ja du leste riktig, menneskelig. Menneskelig innebærer at jeg ikke er i stand til å følge alle reglene fordi jeg har følelser. Jesus var en diplomat av umenneskelig nivå, jeg er ikke. Jeg blir sint, jeg synder, fordi jeg er menneskelig. Så kan kanskje ateistiske hatere få det inn i huet sitt, og slutte å forvente at kristne skal være englebarn. Men hey, dere kan jo alltids drepe og utslette alle kristne i stedet. det er jo det dere ateister er skapt for Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg har sett at det er en sammenheng mellom kvalitet på svar og kvalitet på spørsmål. Jeg bruker også å spørre de lærde, men da sørger jeg for å spørre på en gjennomtenkt måte, og da får jeg bestandig gode svar. Det lønner seg rett å slett å være oppriktig og ikke minst høflig. Som sagt. Enten så får de være ærlige om at de ikke bryr seg like mye om akkurat den delen av bibelen, eller så får de forsøke å svare på en ordentlig måte. Det står ikke noe sted i bibelen at man skal gjøre seg til dommer over spørsmålene. Det er ingen skam å ikke bry seg om det som står i bibelen. Det gjør heller ikke andre. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Som sagt. Enten så får de være ærlige om at de ikke bryr seg like mye om akkurat den delen av bibelen, eller så får de forsøke å svare på en ordentlig måte. Det står ikke noe sted i bibelen at man skal gjøre seg til dommer over spørsmålene. Det er ingen skam å ikke bry seg om det som står i bibelen. Det gjør heller ikke andre. ja det sier du NÅ. men om jeg hadde svart før du skrev dette ville du latterligjort meg. JO DET HADDE DU! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skapt for? Det ser jeg på som høyst fornærmende. Vi er mennesker alle sammen, med like mange muligheter for massedrap eller kjærlighet. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Skapt for? Det ser jeg på som høyst fornærmende. Vi er mennesker alle sammen, med like mange muligheter for massedrap eller kjærlighet. yeah right, ikke i følge dere ateister, vi kristne er jo bare en gjeng vrangforestilte hunder EDIT: Nå har dere sikkert merket en stor forandring i oppførselen min. Og det burde dere ha forventet etter all kranglingen. Endret 20. november 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 ja det sier du NÅ. men om jeg hadde svart før du skrev dette ville du latterligjort meg. JO DET HADDE DU! Ta det med ro. Hvordan vet du det? Vi to har aldri tidligere pratet sammen. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg er usikker på hva første setningen har med tema å gjøre. Med mindre du trodde trådstarter mente å påstå at alle ateister er smartere enn alle religiøse? au au au. Jeg fikk rett og slett ikke med meg at det stod generelt der så jeg ble nesten litt paff over at han kunne "hevdet" dette,hehe. Kansje han kunne endre tittelen på tråden til noe av det samme, slik det står nå kan man jo i et trøtt øyeblikk tro han hevder at alle religiøse er dummere en ateister o.l Endret 20. november 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ta det med ro. Hvordan vet du det? Vi to har aldri tidligere pratet sammen. Logisk tenking Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Logisk tenking Virkelig? Høres mer ut som fordomsfull tenkning, spør du meg. Vi to har jo aldri pratet sammen. Det er ingen her inne som er ute etter å ta deg. Men du må tåle at folk stiller deg spørsmål. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Virkelig? Høres mer ut som fordomsfull tenkning, spør du meg. Vi to har jo aldri pratet sammen. Det er ingen her inne som er ute etter å ta deg. Men du må tåle at folk stiller deg spørsmål. Logisk tenking Ta et pust begge 2, muligens en røyk og en kaffe Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Virkelig? Høres mer ut som fordomsfull tenkning, spør du meg Men du må tåle at folk stiller deg spørsmål. 1: det er logisk tenking. ateister ser ned på kristne her på forumet, spesielt RWS 2: Det er ikke spørsmål. det er fornærmelser og forsøk på å motbevise troen 3: selve tråden er ment som en fornærmelse indirekte 4: RWS har skrevet mange stygge ting, jeg har vært talmodig men nå rant begeret over Ja nå ser dere hvilket monster dere skaper X) Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ta et pust begge 2, muligens en røyk og en kaffe Jeg er en sånn der type som hverken røyker eller drikker alkohol eller kaffe. Men ærlig talt. Å beskylde noen man aldri har pratet med for vonde hensikter blir for dumt. 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) med så mye krangling og fornærmelser mot kristne som ikke har som intensjon å harme eller fornærme noen, spør man om å bli beskyldt. man gjør seg fortjent til å bli beskyldt. Det er bare det at jeg beskylder ikke her, jeg forventer. Visse brukere her får meg til å koke over, noe som har skjedd nå. Jeg blir sint, fordi jeg som kristen blir kritisert som tilbakestående eller dum om og om igjen. Når dette så etter flere dager endes med at ateister siterer skriften for å belære meg hvordan jeg skal oppføre meg som kristen.......DA blir det nok! Hadde jeg bare blitt spurt helt vanlige spørsmål med respektable ord og ingen sarkasme, hadde jeg ikke blitt sint Endret 20. november 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 med så mye krangling og fornærmelser mot kristne som ikke har som intensjon å harme eller fornærme noen, spør man om å bli beskyldt. man gjør seg fortjent til å bli beskyldt. Det er bare det at jeg beskylder ikke her, jeg forventer Selv de som ikke har kranglet eller fornærmet noen, tydeligvis. At du ikke ser hvordan dette er fordomsfullt er utrolig. 2 Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg er en sånn der type som hverken røyker eller drikker alkohol eller kaffe. Men ærlig talt. Å beskylde noen man aldri har pratet med for vonde hensikter blir for dumt. Det er aldri for sent å begynne! Tingen er at mennesker har en tendens til å ville overtale/opplyse folk som ikke deler samme oppfattning som dem, meg selv inkl., ateister prøver å opplyse religiøse og religiøse prøver å konvertere ateister eller folk fra andre religioner. Å kalle dette onde/vonde hennsikter, hum... Det er i allefall menneskelig! yeah right, ikke i følge dere ateister, vi kristne er jo bare en gjeng vrangforestilte hunder EDIT: Nå har dere sikkert merket en stor forandring i oppførselen min. Og det burde dere ha forventet etter all kranglingen. Skal ikke gode kristene snu det andre kinnet til? Edit: Ikke lett å skrive fra en tlf Edit2 : Men når universet oppstår av seg selv, er det ikke noen mulighet for at det også oppstår krefter som vi ikke forstår? Som for.eks kunne falle under kategorien "gud"? Da snakker jeg ikke om en gud som hører på bønner osv, men muligens en "høyere" livsform eller et eller annet sånt? hehe. Generelt er universet farlig å spekulere over, man blir jo helt rådvill i hodet. Jo mere man forstår av fysiske lover og regler, jo mindre skjønner man. Sitat Kaku Endret 20. november 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er aldri for sent å begynne! Tingen er at mennesker har en tendens til å ville overtale/opplyse folk som ikke deler samme oppfattning som dem, meg selv inkl., ateister prøver å opplyse religiøse og religiøse prøver å konvertere ateister eller folk fra andre religioner. Å kalle dette onde hennsikter, hum... Det er i allefall menneskelig! Skal ikke gode kristene snu det andre kinnet til? Edit: Ikke lett å skrive fra en tlf Men hvordan konverterer man noen? Ikke ved å krangle med dem på internett i hvert fall. Skal man ha noen som helst sjanse for å konvertere noen over til sin side, må man være ryddig og saklig, og gå fram som et godt eksempel. Selv er jeg ikke ute etter å konvertere noen som helst. Hva andre tror eller ikke tror på bryr meg sånn sett ikke noe særlig. Men jeg er opptatt av å forstå. Jeg vil gjerne vite hvordan andre tenker. Hva det er de føler rundt ting. For eksempel troen sin, eller hvorfor de ikke tror. En må ut av skyttergravmentaliteten hvis man skal få en konstruktiv diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå