finfyr Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei. Ser ut til at jeg må bestille nett fra Avidi, etter at sure NGT har tullet oss bort med nett. NGT sa vi måtte legge inn hustelefon for å få nett, men nå har pipa fått en annen låt, og vi kan ikke lengre få nett... Derfor ser AVIDI ut til å bli løsningen, men lurer da på en ting: Må en bestille med det tingene for å få delt linja, eller holder det å sette opp en router (slik jeg allerede har, som er trådløs)? Håper noen som har avidi kan svare på dette... Mvh Anders Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 "Med det tingene"? Mener du ekstrabetaling til telenor for å få delt linja? Ikke no must å betale ekstra for å ha delt linje. Telenor syntes du burde gjøre det for å melke litt til av deg. Det er fullt mulig å dele linjen ved bare å sette opp en router. Om du gjør det og vil betale telenor en ekstra slant eller ikke er din egen sak. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Avidi er ganske bra sånn: Du har så mange offentlige IP'r du vil (tror jeg) ut fra modemet ditt. Hvis du bare skal surfe, trenger du bare en switch, TP kabler, og så er alle på nett. (ikke glem brannmuren!) Skal du dele filer ol. trenger du en router mellom switch og internet boks. Avidi modemet er ikke en ruter! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvorfor ikke gå direkte til kilden... "Hva gjør jeg dersom jeg ønsker flere PC-er tilkoblet mitt modem? Multi er vårt tilleggsprodukt som gjør det mulig å koble opp inntil 4 maskiner på en gang. For å få Multi forutsettes det at du abonnerer på et av våre Online via kabel abonnement. Prisen for Multi er kr. 70,- per måned." Lenke til kommentar
hda Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvorfor ikke gå direkte til kilden... "Hva gjør jeg dersom jeg ønsker flere PC-er tilkoblet mitt modem? Multi er vårt tilleggsprodukt som gjør det mulig å koble opp inntil 4 maskiner på en gang. For å få Multi forutsettes det at du abonnerer på et av våre Online via kabel abonnement. Prisen for Multi er kr. 70,- per måned." Bortkastede penger. Kjøp heller en ruter, eller enda bedre; sett opp en egen boks (m/ linux/bsd) til å ta seg av rutingen m.m. Hadde selv bredbånd gjennom Avidi til jeg byttet til NGT (pga genial avtale; NTNU). I tillegg hadde AVIDI en uspiselig kontrakt som forbød alle typer servere, ikke at de bryr seg, men i prinsippet er din teamspeak server i strid med kontrakten. (mulig dette er endret nå). Hadde dette gjeldt FASTE ip'er hadde dette stilt seg HELT anderledes. Lykke til. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hda: Sikkert bra tips. Mitt svar var mere til kyrsjo som "trodde". Hvorfor tro feil når man kan finne fasiten.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er noe nytt som har kommet. har du et "gammelt" abonemang, kan du ha så mange pc'r du vil tilkoplet Grunnen til at det ikke er lov med servere på Avidi er at de ikke hadde helt gode tekn. løsninger i begynnelsen. En fyr hadde satt opp en server, som av mystiske årsaker fikk hele avidi til å gå ned (teknisk feil hos Avidi (alfanett het det vel da), han hadde egentlig ikke gjort noe galt). Så det er mer av historiske årsaker. Skulle de fulgt den regelen striks, måtte de vel kastet ut annenhver windowsbruker Lenke til kommentar
hda Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Mitt svar var mere til kyrsjo som "trodde". Hvorfor tro feil når man kan finne fasiten.. Jepp du har helt rett, jeg siterte deg litt feil egentlig, mente ikke at du ga et dårlig tips, snarere at Avidis tilbud er bortkastede penger. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bruke en ruter så sant du ikke er int i Offentlige IP adresser. Eneste ulempen med Mulit ( uten 70,-) er at de Offentlige IP'ene ikke alltid er i samme Subnett, noe som er helt på tryne når du skal sende filer mellom to pc'er. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 En annen ting som er helt på trynet, er at alt må opp linja og ned igjen. Men skal du bare surfe trenger du ingen ruter. (dvs. avidi har nå funnet ut at de kan melke kundene, på gamle aonemang får du så mange ofentlige ip'r du vil Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Takk for mange fine svar. Har en Billion trådløs router som jeg har tenkt å bruke. Etter det jeg leser, burde det funke fint som bare det. Kun jeg har trådløst, mens de to andre skal koble seg til med en vanlig tp til routeren. Neste spørsmål er da; hvor lang leveringstid har AVIDI ? Trenger sårt nett hjemme nå... Takk igjen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det lurer jeg på og. sitter med en lusen ISDN linje... Lenke til kommentar
OleJ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Leveringstid er det ikke no å si på. Bor i trondheim. Bestilte på fredag, montøren ringte meg i dag(!), altså tre virkedager. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 sykt... Sjekket avidi sine databaser, og gjett hva... I følge dem kan vi umulig få noen form for kabel fra dem, heller ikke kabeltv. Vi har kabeltv (fra Avidi ja), og får også regning Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg har AVidi. Da jeg lurte paa omstendigheten rundt dette, fikk jeg til svar at de anbefalte en router. da tar de ikke selv betalt. for de 70 kr mnd faar du rett og slett en switch. det er leie av den og flere IPer ut du betaler for. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg har AVidi. Da jeg lurte paa omstendigheten rundt dette, fikk jeg til svar at de anbefalte en router. da tar de ikke selv betalt. for de 70 kr mnd faar du rett og slett en switch. det er leie av den og flere IPer ut du betaler for. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hadde Avidi for en stund siden. Jeg og kameraten min som bor i rommet ved siden av (kollektiv) delte linjen med en billig hub. Vi trengte ingen router. Hadde jeg fulgt alle reglene, hadde jeg måttet betale ekstra for at vi kunne dele linjen, men jeg gjorde ikke det og vi hørte aldri noe klaging fra Telenor sin side (de finner vel ikke ut sånt uansett). Ikke benytt deg av tilbudet til 70 kroner i måneden selv om du da får låne en switch. Hvis du kjøper din egen hub/switch så tar det ikke mange måneder før du har spart inn hva månedsleien ville kostet deg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Okey. de pasto ovenfor meg at de kunne oppdage det. Men en router loser det greit. Det kan du vel fa for ca 700 kroner, og du har spart det inn pa 10 mnd-er Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Okey. de pasto ovenfor meg at de kunne oppdage det. Men en router loser det greit. Det kan du vel fa for ca 700 kroner, og du har spart det inn pa 10 mnd-er Jeg ble aldri oppdaget... du kan jo påstå overfor de at du ikke var klar over dette, ettersom alle andre bredbåndsleverandører støtter bruk av flere maskiner uten å ta seg ekstra betalt for det. Dette er typisk Telenorselskap, å ta seg betalt for tjenester som selv ikke egne søsterselskaper (Telenor ADSL) tar ekstra betalt for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå