Gå til innhold

Samsung 740U3E - student pc.


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en pc som skal brukes til studier, men skal også være hoved PC da den stasjonære ikke er med på hybelen. Den skal brukes til skole, filmer, surfing osv.

 

Det er et krav at den skal SSD, og være 13 eller 14"

 

Jeg vurderer å kjøpe 740U3E, men er litt usikker. Er den verdt 8000? Finnes det noen gode alternativer?

 

Jeg vet det kommer mange laptoper med hashwell snart, men jeg trenger en PC i løpet av september.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Sony Vaio Pro 13" - 7791 kr ( m/studentrabatt fra Sony.no så får du med et ekstra batteri som har en verdi på 800 kr )

Asus Zenbook UX31A-RX4011 - 8499 kr Full HD IPS skjerm ( Ord. pris fra NetOnNet )

Macbook Air 13" = ca. 7900 kr (Studentrabatt fra Apple.no)

 

Maskinene følger med 128 GB SSD og har 13" skjermstørrelse, men sist nevnte maskinen har bare 1440x900 i skjermoppløsning. Sony Vaio Pro har Full HD touch skjerm, 128 GB ssd og har opp til 18 timer med det ekstra batteriet. Den veier bare 1.06 kg!

 

Vi kan ta en sammenligning på Sony og Samsung:

Sony 4.gen cpu og Samsung 3. gen cpu

Bedre integrert skjermkort ( Sony - Intel HD4400 og Samsung Intel - HD4000)

Mye lettere. ( Sony - 1.06 kg og Samsung - 1.65 kg )

 

Samsung har 6 GB ram og Sony 4 GB ram

Man kan oppgradere til 8 GB ram for 300 kr på Sony maskinen, og det kan kun gjøres fra deres hjemmeside.

 

 

Alt i alt så ser det ut som du får mer for pengene hvis du velger Sony Vaio Pro.

(Men husk å bestill maskinen før 9.september hvis du skal gå for Sony, siden da får du med et ekstra batteri på kjøpet. )

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...