Gå til innhold

Høvringen!(3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, SveinMM.

Komposisjonen er meget bra, - synes jeg, og gir fint dybdeperspektiv !

Fargene er klare og avdempede, - akkurat slik de er i fjellet.

Jeg får fjell-lengsel når jeg ser et slikt motiv gjengitt så fint !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Takker, Albert! :)
Lenke til kommentar

Herlig natur, men litt mye himmel som tar luven fra resten av bildet.

Jeg føler at blikket lett blir hengende i det blå hølet omgitt av skyer.

Du behøver jo ikke være enig med meg når jeg legger fram mine korrigeringsforslag, men kanskje ta en titt på dem.

Jeg ville kutte vekk halve himmelen. Hvis du ser i høyre bildekant så ville jeg gå så langt ned at jeg kom nedenfor det blå feltet mellom to skylag og kutte så vidt inne i det nedre.

Da øker dybdefølelsen i himmelen og du står igjen med det som bildet skal fortelle. Scroll opp, dekk til og ta en titt sjøl.

Nede til høyre har du en stokk som durer ut i hjørnet. Derfor ville jeg ta et ørlite kutt slik at den stokken går rent ut på nedre ramme med ørlite luft fram til hjørnet. Det øker spenningen i bildet.

Etter dette står du igjen med et smalt panoramaformat som kler dette bildet som favner vidt og fortsatt viser hele naturen pluss himmel.

Som nevnt - bare forslag som du kan se på eller forkaste.

Roar

Lenke til kommentar

Herlig natur, men litt mye himmel som tar luven fra resten av bildet.

Jeg føler at blikket lett blir hengende i det blå hølet omgitt av skyer.

Du behøver jo ikke være enig med meg når jeg legger fram mine korrigeringsforslag, men kanskje ta en titt på dem.

Jeg ville kutte vekk halve himmelen. Hvis du ser i høyre bildekant så ville jeg gå så langt ned at jeg kom nedenfor det blå feltet mellom to skylag og kutte så vidt inne i det nedre.

Da øker dybdefølelsen i himmelen og du står igjen med det som bildet skal fortelle. Scroll opp, dekk til og ta en titt sjøl.

Nede til høyre har du en stokk som durer ut i hjørnet. Derfor ville jeg ta et ørlite kutt slik at den stokken går rent ut på nedre ramme med ørlite luft fram til hjørnet. Det øker spenningen i bildet.

Etter dette står du igjen med et smalt panoramaformat som kler dette bildet som favner vidt og fortsatt viser hele naturen pluss himmel.

Som nevnt - bare forslag som du kan se på eller forkaste.

Roar

Takker for den flotte kommentaren og forslagene, Roar! :)

Ser at det er flere muligheter, slike som du foreslår....

Skal prøve det ut... Kjekt med slike innspill fra andre...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...