Gå til innhold

Laserprintere i kalde omgivelser

Anbefalte innlegg

Hallois!

Finner lite info på dette på nett så tenkte jeg skulle høre her.

Eier ingen printer pr nå, og vurderer å gå til innkjøp. Problemet er bare det at jeg ikke har plass til den, eller jo, i boden... men der blir det kaldt om vinteren da den er uisolert..

Hvordan takler en laserprinter dette? ser at en blekkskriver ikke vil trives, men laser vet jeg virkelig ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er også hvor kaldt det blir i den boden? Om tempen går ned til 10-15grader bare så bør en laserprinter kunne fungere, blir det kaldere å ville jeg nok funnet en annen løsning.

Luftfuktighet har også endel å si, og om vinteren så kan det nok bli veldig tørr luft i en bod, om ventil står åpen og slikt. Dette vil også kunne påvirke en laserskriver og særlig da fargeskrivere hvor det kan bli feil på komponenter og at fargene blir feil, dette grunnet at ofte så har de forskjellige fargetonere noe forskjellige egenskaper som påvirkes av luftfuktighet, temperatur etc. Så om du skriver ut ett fargebilde og maskinen fører på 104% Cyan, 97% Magenta, 96% Yellow og 101% black når alle skulle vært 100% (100% = den mengde som skal akkurat på det punktet på ett papir der og da) så vil utskriften fort ikke bli veldig pen.

Ville nok heller anbefalt å kjøpe en mindre fysisk laser maskin og latt den stå under pulten/bordet, bak TV'en, under senga, inni ett skap når den ikke brukes.

Om du har spørsmål så send meg evt en PM. Har jobbet med slike produkter i over 15 år. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...