Kebab GUD Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 det er mulig ja Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kjør gitaren gjennom ein preamp, f.eks ein Pod eller V-Amp, eller du kan kjøre den gjennom et miksebord. :wink: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Behringer har en knallbillig preamp med tube (!) til under 600,-. Sjekk Norsk musikk, de har den på lager. Fikk katalogen med siste Musikkpraksis, så kanskje du bør sjekke Narvesen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Behringer har en knallbillig preamp med tube (!) til under 600,-. Sjekk Norsk musikk, de har den på lager. Fikk katalogen med siste Musikkpraksis, så kanskje du bør sjekke Narvesen. Behringer er greit dersom du skal ha det til hobbybruk. Det er billig og bra i forhold til pris. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Edit: (tenkte meg om) Jeg kan ikke si meg enig i at Behringer er for amatører alene. De har bl.a. en digital mikser til rundt 19.000,-. De har også fler live miksere, men der synes jeg personlig prisen er så lav at noe må være "galt" et sted. Det er klart at de billige mikserene deres med innebygget mic preamp og FX har ofret en del av kvaliteten for å stapper fler funksjoner inn, noe som går klart frem av brukeres erfaringer. Kunne godt klart meg uten slikt, og heller brukt noe annet. Jeg har tenkt å bytte ut Audiophile kortet mitt med et Delta 1010 med breakout box uansett fall. Blir for mye pes med ekstern analog mikser. Det er uansett fall fullt mulig å få en relativt rimelig preamp med god kvalitet. Kjøp gjerne brukt. Om du har råd, ville en POD 2 vært et suverent valg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 massegreier. Når eg sa det, tenkte eg først og fremst på dei aller billigaste(1k klassen) , sidan det egentelig ikkje såg ut som om han ikkje hadde tenkt å bruke peng i det heiletatt. 19k er igrunn ikkje så mykje heller. (for privat bruk er det) , men ein Mackie til 270k er passe! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ehe.... bare lurer... Istedet for å bruker flere tusen kroner... hvorfor kan en ikke bare kjøpe en sånn 13mm(elns) til 8mm plugg konverter så plugger du den inn på Mic eller input porten på lydkortet? Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 ehe.... bare lurer... Istedet for å bruker flere tusen kroner... hvorfor kan en ikke bare kjøpe en sånn 13mm(elns) til 8mm plugg konverter så plugger du den inn på Mic eller input porten på lydkortet? Det funker - til en viss grad. Men bra lyd blir det definitivt ikke. Selv har jeg en søt liten KORG Pandora PX3, og når den kobles til line in får jeg kanonlyd. Hvis jeg kobler gitaren (Fender Stratocaster) rett i lydkortet blir det som å forsøke å høre en kylling i en hønsegård i forhold til PX3-løsningen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Korg Pandora er ein kjekk liten sak, fungera bra til øving o.l. Du kan og bruke den live, men du får ikkje den aller beste lyden. Om den og skal brukast live, kan det vere like greit å invistere i ein v-amp el Pod/Pod2. Skal du vere kongen på haugen, kjøpre du deg ein MusicMan - John Petrucci signatur og kjører den gjennom et fett MesaBoogie rack! Har kanskje spora litt av, det såg jo ikkje ut som om han var tenkt å bruke peng? Men om du har tenkt å bruke det meir enn ein gang, kan ein korg, v-amp elns vere handy. Btw, yummy, såg du kalte gitaren din go'fjøl - her og her er ei enda go'are fjøl :wink: Lenke til kommentar
nord Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 har planlagt å kjøpe v-amp en stund, regner med den er verdt det spiller ikke så profft at jeg trenger miksebord til 19 000 Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 dette er kanskje litt off topic, men siden dere snakker om Korg Pandora, er det noen som har erfaring med Korg Pandora PX4B? bass versjon lissom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå