Ostedip Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hei,Akkurat nå, har jeg Loqal som internett leverandør. Det er ganske ustabilt, blir disconnecta flere dager om dagen og det er mer ubrukelig enn brukelig. Jeg har både ringt og emailet de om problemet, men har bare fått svar om at problemet kommer fra min side. Speedtest: http://www.speedtest.net/my-result/2940971155Det som er problemet med linjen, er at jeg blir dc'ed fra alt som ikke er flash spill og nettsider. Alt som er multiplayer blir jeg dc'a fra og spillplatformer som f.eks Steam, Origin blir satt på Offline mode når problemet skjer. Jeg spiller mye League of Legends, og når jeg dc'er kommer det som oftest opp 500/999/20k+ m/s ping og får ikke til å røre meg i heletatt. Midt på skjermen kommer det opp "Attemting to reconnect" og jeg står der som en statue og får ikke til å gjøre noe helt til det gir seg og alt blir normalt. Får ofte opp til 3 dc's hver dag og det er ganske irriterende når du er avhengig av å være 100% med i spillet.Når jeg sendte hjelp til Loqal kundeservice, ble jeg fortalt at jeg bruker for mye av opplastningshastigheten. Det eneste jeg bruker er League of Legends(eller andre spill), Pandora(Musikk avspillings-side) og Skype. Skype tar selvfølgelig litt av opplastningshastigheten, men dc'ingen skjedde uansett om jeg brukte skype eller ikke. Har nylig skiftet til TS3, men har fortsatt samme problem. Til og med når det er bare jeg som bruker nettet, så blir jeg dc'ed. Loqal tilba meg et nytt modem, men jeg er ikke helt sikker på om det vil gjøre susen. Har også lyst til å skifte/oppgradere nettleverandør, trenger bedre opplastning for streaming.Jeg har lastet ned et program som heter NetLimiter, og det viser at jeg nesten ikke bruker noe av nedlastning/opplastningen min når jeg spiller og ikke spiller. Frakoblingen er også ganske tilfeldig men skjer som oftest på ettermiddagen.Det verste av alt, er at nettet var helt fin før vi byttet fra Telenor til Loqal.Så det jeg lurer på er om hvilke internettleverandører dere anbefaler? Da mener jeg hva som har bra pris, hastighet og stabilitet. Bor litt utenfor Trondheim hvis det hjelper. Jeg har sett litt på Canal Digital, virker som de har bra nett til god pris, men vet ikke om de er stabilte eller ikke. Tips pls (Beklager hvis dette innlegget er rotete og kanskje ikke så forståelig, ble skrevet sent på natten)Takk på forhånd!~Ostedip Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det er litt vrient å anbefale noen på generellt grunnlag da det vil være forskjeller på ISP'er avhengig av hvor du bor. Det smarteste du kan gjøre er å spørre naboene hvilken ISP de bruker og om det er stabilt, og om de får den hastigheten de betaler for osv. 1 Lenke til kommentar
Ostedip Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Det er litt vrient å anbefale noen på generellt grunnlag da det vil være forskjeller på ISP'er avhengig av hvor du bor. Det smarteste du kan gjøre er å spørre naboene hvilken ISP de bruker og om det er stabilt, og om de får den hastigheten de betaler for osv. Et lite problem, har faktisk bare 2 naboer rundt der jeg bor, og jeg vet en av de bruker Loqal. Jeg vil bare ha tips om hvilke ISP'er dere bruker og er fornøyd med, så jeg kan sjekke de ut og evaluere Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det kommer an på hvem som svarer. Selv hadde jeg CD og de var ustabile som få (for mange år siden) - så Skiftet jeg til NGT og de var dønn stabile, men skiftet til CD iom at de er blitt stabile her nå og fikk 70/10 til meget god pris. (men vurderer å skifte igjen pga deres elendige service med endre hastighet/pris nå nylig) Men spør du andre, så har de andre erfaringer - noen er møkklei både CD og NGT pga de ikke får det de betaler for, samt ustabilt som fy. Så dette avhenger på hvor du bor tror jeg, så best å spørre naboer ja. Er du på kabel, eller trådløst? Du kan ev teste pingplotter for å logge over tid og se hvor utfordringen ligger Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Et lite problem, har faktisk bare 2 naboer rundt der jeg bor, og jeg vet en av de bruker Loqal. Jeg vil bare ha tips om hvilke ISP'er dere bruker og er fornøyd med, så jeg kan sjekke de ut og evaluere Hva hjelper det å få tips om kanskje 20 ISPer som ikke kan levere hos deg? Hadde det ikke vært bedre, som andre også foreslår, å bruke til og energi på å finne ut hvem som kan levere hos deg? Så kan du etterpå spørre om erfaring med de alternativene du virkelig har. Ellers så kan jeg anbefale Get av egen erfaring. Stabilt og får hastigheten jeg betaler for (30/5 for 349,-). 1 Lenke til kommentar
Ostedip Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Det kommer an på hvem som svarer. Selv hadde jeg CD og de var ustabile som få (for mange år siden) - så Skiftet jeg til NGT og de var dønn stabile, men skiftet til CD iom at de er blitt stabile her nå og fikk 70/10 til meget god pris. (men vurderer å skifte igjen pga deres elendige service med endre hastighet/pris nå nylig) Men spør du andre, så har de andre erfaringer - noen er møkklei både CD og NGT pga de ikke får det de betaler for, samt ustabilt som fy. Så dette avhenger på hvor du bor tror jeg, så best å spørre naboer ja. Er du på kabel, eller trådløst? Du kan ev teste pingplotter for å logge over tid og se hvor utfordringen ligger Hmm, takk for svar. Jeg bruker kabel. Har også testet med pingtest, og da fant jeg mange brudd.. NGT virker ganske solid, men får gjøre litt research før jeg bestemmer meg Et spørsmål til alle, ville en ny router/modem ha funket mot dc problemet mitt? Som sagt, Loqal tilba meg et nytt modem når jeg spurte om hjelp, men de ga ikke noe grunnlag hvorfor det ville ha fikset problemet. Problemet er at jeg vil helst bytte ISP med tanke på å få høyere hastighet siden det jeg har nå er helt latterligt dårlig. Lenke til kommentar
Ostedip Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Hva hjelper det å få tips om kanskje 20 ISPer som ikke kan levere hos deg? Hadde det ikke vært bedre, som andre også foreslår, å bruke til og energi på å finne ut hvem som kan levere hos deg? Så kan du etterpå spørre om erfaring med de alternativene du virkelig har. Ellers så kan jeg anbefale Get av egen erfaring. Stabilt og får hastigheten jeg betaler for (30/5 for 349,-). Det hjelper ganske mye, fordi jeg vet ikke om de fleste ISP'ene der ute. Men takk for svar Tror Get er det samme som Loqal, men er ikke helt sikker. Vet hvertfall at Get eier Loqal. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hepp! Aller først, hvem eier linjene og kapaksen på linjene.? Hjelper ikke å bytte ISP om samme linjer brukes av alle. Da er man like langt... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Greit om du kunne finne ut hvilket ledd det er som faller ut når du blir frakoblet. Når det skjer, kjør traceroute mot f.eks. loqal.no (start > kjør > cmd > tracert loqal.no). Den siden er tilgjengelig ganske tidlig på veien ut av nettverket ditt. Du kan eventuelt sammenligne med vg.no. Post resultatene her hvis du ikke vet hvordan du skal tolke dem. Får du fremdeles koblet deg til ruter (formodentlig ytterste ledd på ditt nettverk) når dette skjer? Hvordan arter situasjonen seg generelt når du blir frakoblet? Fikk du ny ruter når du bytta til Loqal? Ruteren skal prosessere all trafikken som går inn og ut, så der er en overfladisk forklaring på hvorfor det kunne hjelpe å bytte ruter. Men sikker kan du ikke være før du har funnet ut at problemet faktisk ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå