Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter og elendige høyttalere

Anbefalte innlegg

Det er det samme med bildekvalitet. Jenter er overrepresentert, men det finnes mange gutter som er på samme måte. De "elsker film", har hylla full av DVD-er og Blurays, men ser filmene på en LG TV som kostet 3995,- da de kjøpte den for fem år siden og har DVD-spilleren koblet til med en analog kabel. Bildeinnstillingene er selvfølgelig satt til Showroom Bright.

Kjenner en fyr som hadde 100/100 men kun så DVDrip, og det på en kjip LCD i tillegg som ikke takler upscaling at all. Det gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Diskusjonen som startet i innlegget over, om hvorvidt kvinner er uten vilje og/eller smak, er OT (og barnslig, i mine øyne), men den er i alle fall fyttet i en egen tråd. I DENNE tråden diskuteres det hvorfor det kan virke som jenter er mer tilbøyelig til å ta til takke med lavere musikkvalitet enn sine mannlige motparter.

This is bullshit.

Lenke til kommentar

Det er det samme med bildekvalitet. Jenter er overrepresentert, men det finnes mange gutter som er på samme måte. De "elsker film", har hylla full av DVD-er og Blurays, men ser filmene på en LG TV som kostet 3995,- da de kjøpte den for fem år siden og har DVD-spilleren koblet til med en analog kabel. Bildeinnstillingene er selvfølgelig satt til Showroom Bright.

Jeg vil heller se film på en lg tv til 3995 som er kalibrert riktig, enn en 50" samsung led med feil instillinger.

Lenke til kommentar

Greit nok, men de der er først og fremst til miksing og musikkproduksjon men enkelte liker kanskje å lytte til musikk i et ærlig og ufarget lydbilde.

Jeg vet, men jeg lytter aldri på noe annet en studio monitorer :)

Jeg liker studio monitorer fordi jeg er så vant til det og fordi jeg liker så godt å høre akkurat hva som foregår i miksen. Focal monitorene er helt utrolig detaljert og jeg elsker dem, men jeg tenker på å skaffe meg noen Avantone MixCubes for det er lett å produsere mikser på Focalene som ikke funker på gjennomsnittlige anlegg.

Her er et bilde fra det middlertidige oppsettet mitt før jeg flyttet inn i et bedre rom. Blir ferdig med akustisk behandling i løpet av månden :)

post-135137-0-60259100-1378677633_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...