Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter og elendige høyttalere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har en slik jente boende sammen med meg. Jeg har til og med gitt henne USB-donglen til den trådløse DAC'en så hun kan få lyden på anlegget, men hun syns det er for tungvindt å måtte gå inn på lydinnstillingene på PC'en for å endre til USB DAC. Ikke nok med det, men hun har de dårligste innebygde høyttalerne jeg noen gang har hørt i en laptop.

Finnes det ikke noe makro-triks du kan designe for henne?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er f eks techno i seg selv en såpass god musikk slik at jeg ikke trenger optmal lyd, men det er en fordel.

Joa, samme kan jeg si om trance og, men det øker jo lyttegleden betraktelig i bass-orientert musikk.

jaja... Det var vel noen mindre glupe techno/trance folk en gang mot slutten av 80-tallet som mente det at gitarer, slagverk og frontfigurer som Bon Jovi ville forsvinne etter hvert. Heldigvis tok dem skammelig feil.

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der. Synes også det er merkelig at folk klarer å stappe de standard øreporoppene til iphone/ipod i ørene... makan til dårlig lyd.

Jeg syns det er verre at folk klarer å bruke tusenlapper på hodetelefoner som ikke låter stort bedre. Hei, Beats.

Finnes det ikke noe makro-triks du kan designe for henne?

Avinstaller lyddriveren på laptopen hennes så lærer hun nok.

På alle andre PC'er jeg har prøvd, både med OSX, Linux og Windows 7 og 8 har det skiftet automatisk, men på hennes (Windows 7) må en velge manuelt. Jeg aner ikke hvorfor, men vil tro det er en eller annen form for konspirasjon hun og PC'en har satt i gang.

Jeg har i stedet for å prøve å overvinne denne sammensvergelsen heller gått til innkjøp av utallige hodetelefoner så jeg kan nye musikken min i fred.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Dette er nok noe som plager fler enn bare trådstarter ja. Er ikke så forferdelig mye som skal til for å løfte opplevelsen av musikk mange hakk.

Ser også en klar sammenheng mellom jenter og lyd og foreldrene deres, har vært borti et par jenter som hadde fedre eller stefedre som var over middels interessert i lyd, og de hadde rimelig gode stereo anlegg.

Lenke til kommentar

Dette er nok noe som plager fler enn bare trådstarter ja. Er ikke så forferdelig mye som skal til for å løfte opplevelsen av musikk mange hakk.

Ser også en klar sammenheng mellom jenter og lyd og foreldrene deres, har vært borti et par jenter som hadde fedre eller stefedre som var over middels interessert i lyd, og de hadde rimelig gode stereo anlegg.

Det finnes ikke noe mellom for dårlig og bra nok. Bra nok starter på 10k for et par aktive høyttalere med integrert DAC.

Lenke til kommentar

.

Miljøskadde mao.

Ukult når Man har aktive BeoLab høytalere, betong sub og Electrocompaniet AW250R som minstekrav for at musikken ikke skal låte tamt.

Endret av Diablo Minus
Lenke til kommentar

Det er det samme med bildekvalitet. Jenter er overrepresentert, men det finnes mange gutter som er på samme måte. De "elsker film", har hylla full av DVD-er og Blurays, men ser filmene på en LG TV som kostet 3995,- da de kjøpte den for fem år siden og har DVD-spilleren koblet til med en analog kabel. Bildeinnstillingene er selvfølgelig satt til Showroom Bright.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...