Populært innlegg Dommedagsprofet Skrevet 3. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2013 Hva er greia med jenter som kan høre på musikk i timesvis gjennom den integrerte høyttaleren på den bærbare PCen sin? Jeg har bodd i flere kollektiver gjennom studietiden så langt; Nå har jeg dumpet borti min fjerde kvinnelige nabo med denne merkelige vanen. Hvis man først er så glad i å høre på musikk, hvorfor bruker man ikke en liten femhundrelapp på høyttalere så man kan høre bassen i det minste? Før trodde jeg at jenter elsker bass. Som alle andre mennesker. Men mine erfaringer så langt tilsier mer og mer at de kommer fra en annen planet. Jeg er enig i at vokalen er det viktigste i musikken. Men å ikke høre bassen og ellers ha svært dårlig lydkvalitet på det lille frekvensområdet som er igjen, gjør musikken rett og slett slitsom og frustrerende å høre på i lengden synes jeg. Er det noen som har samme erfaring? Hvorfor er det sånn? (Vurderte å starte denne tråden under lyd og bilde, men kom frem til at temaet handler mer om mennesker enn om teknikk.) 15 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Jenter flest gir blanke i slike ting. Samme gjelder PC (så lenge maskinen er rosa eller det er en Mac, så er det greit), og det samme med mye annet elektronisk. (Litt å ta i, men har jobbet i en elektronikksjappe, og opplevde ofte dette). Endret 3. september 2013 av Vertical^ 3 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Ja, jeg har en slik jente boende sammen med meg. Jeg har til og med gitt henne USB-donglen til den trådløse DAC'en så hun kan få lyden på anlegget, men hun syns det er for tungvindt å måtte gå inn på lydinnstillingene på PC'en for å endre til USB DAC. Ikke nok med det, men hun har de dårligste innebygde høyttalerne jeg noen gang har hørt i en laptop. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg bas Skrevet 3. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2013 Haha, leste overskriften og tenkte her er det en som skal prøve å imponere ei dame han har bedt med hjem på date, men er redd for at han har for små høyttalere til å gjøre noe særlig inntrykk Men tråden makes sense nå, du har et godt poeng. Sorry off topic. 14 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 De hører sikkert bare på teksten. Anonymous poster hash: d27a5...202 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Jeg har ikke helt lik erfaring, men jeg skjønner veldig godt hva du snakker om TS.. Eksen min er foreksempel et eksempel på det motsatte.. Hun drev profesjonelt med Hip Hop dansing, og ble bland annet norgesmester i dette. Når hun lagde danser hørte hun på musikk fra skikkelig anlegg... Endret 3. september 2013 av Skipstrixxy 3 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Haha, ikke lagt merke til dette selv faktisk. Men kan høres fornuftig ut det Vertical^ sier. Nå sier ikke du direkte at dette er noe som irriterer deg, men det kan virke litt sånn. I så fall tror jeg du kommer langt med å spørre jentene selv, evt. informere dem om hva de kan kjøpe for hvilken pris for å forbedre lyden, osv. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 statistisk sett er 30% flere gutter auditive og vil derfor bry seg mer om lyd Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Kanskje jenter har underutviklede ører, og eneste grunnen til at de hører på musikk er fordi de er følelse-addicts. Innholdet i musikken (llalala, I love you, lalalala never let you go) gir dem disse følelsene i større grad enn det å faktisk høre på musikk som er teknisk bra/vakker/riktig. Jeg begynte ikke å høre på musikk før jeg fant ut at det fantes musikkavspillere(dyre) som ikke hørtes ut som livekonsert med Justin Bieber. Musikk fra laptop er fælt. Endret 3. september 2013 av Pettersenper Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Interessant tema, har lagt merke til det samme. Sjeldent du ser jenter med hodetelefoner som ikke er totalt ræva heller. Kan bare være at det oppfattes som en "nerdegreie", og gutter er som kjent med interessert i tekniske saker og ting. Endret 3. september 2013 av Occi Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Jenter hører bare på slik computergenerert musikk som er laget for å høres brukbart ut på nettopp slike ræva høyttalere. Det vil si maximal loudness wars, masse aggressiv diskant, og såkalt pseudobass unzunzunz. Forsøker man å høre på noe fornuftig musikk høres det rævva ut på slikt dritutstyr. Kvinnfolk er generelt personer uten egen vilje eller egen smak, og hører på det "som er i vinden" for tiden, og går med de klærne som "er i skuddet" nå for tiden, og så videre. De har altså ingen egen smak, tar ingen egne valg. Lettpåvirkelige skapninger uten evne til egentenkning. Går til valgurnen og stemmer SV/AP fordi det gjør alle andre. Begynner på velferdsfag på høgskolen for det gjorde venninna, etc. 9 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Moderatormelding Diskusjonen som startet i innlegget over, om hvorvidt kvinner er uten vilje og/eller smak, er OT (og barnslig, i mine øyne), men den er i alle fall fyttet i en egen tråd. I DENNE tråden diskuteres det hvorfor det kan virke som jenter er mer tilbøyelig til å ta til takke med lavere musikkvalitet enn sine mannlige motparter. Endret 4. september 2013 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Stemmer. Hadde du konvertert en sang til .midi hadde de sikkert ikke merket forskjell Lenke til kommentar
Sci Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg liker god lyd og gode høytalere, men har det ikke selv. Ikke prioritert. Pengene har gått til fotoutstyr i stedet Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Mitt svar til TS er at minst 80% av befolkningen uavhengig av kjønn elsker å kjøpe skit eller spare seg til fant enten det gjelder lydanlegg, datamaskiner, verktøy, TV, bil, klær, motorsykkel, klokker, kjøkkenutstyr, PC-kabinett, PSU, grafikkort, omtrent hva som helst. Folk sløser store summer på tull og småsaker de ikke trenger og sparer seg til fant på utstyr de kan ha glede av i mange år. Kvinner setter pris på lyd hvis blir intodusert for det. Det er ikke slik at mannfolk automatisk har sansen for noe de ikke har blitt intrdusert for. Ikke glem at god lyd er subjektivt. Jeg rister feks på hodet når TS nevner høyttalere til 500 kr. Endret 4. september 2013 av BadCat 3 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Interessant tema, har lagt merke til mye av det samme med mine venninner. Så lenge det funker er det for de revnende likegyldig hvor bra det funker. Men det er som andre påpeker her, de fleste setter jo pris på god lyd, hvis de blir introdusert til det Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jente her; ingen jeg kjenner bryr seg nevneverdig om lyd, verken gutter eller jenter. Selv dør ørene mine hver gang jeg må høre musikk igjennom appleproppene alle har... 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Jente her; ingen jeg kjenner bryr seg nevneverdig om lyd, verken gutter eller jenter. Selv dør ørene mine hver gang jeg må høre musikk igjennom appleproppene alle har... Viste en venninne mine nyinnkjøpte ns600 crush fra nocs (ørepropper om du ikke vet) nå nylig, hun ble helt tilsidesatt av kvaliteten på musikken kontra apple-dritten..Himmel og hav for å si det sånn. Det irriterer meg faktisk noe helt hinsides det du nevner der; folk som aksepterer å høre på musikk i de helt ubrukelige proppene fra Apple eller en annen leverandør. Tilogmed det laveste nivået av jays til 399 leverer 1700x bedre lyd. Endret 4. september 2013 av fiskerdigg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg tror ikke at jenter bryr seg om slikt Ellers så syntes jeg som er mann at høyttalerne på pcen fungerer utmerket som er, men nå har jeg ganske bra høyttalere også da... Lenke til kommentar
Sophie-Ann Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg MÅ ha god lyd, ellers fikser jeg ikke å høre på musikk. Digger bass, men det må være balansert. Hører på alt dra heavy metal til opera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå