-Just-Me- Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hei! Vil kjøpe meg et treningsbelte som jeg skal bruke på de tyngste løftene, nærmere sagt dette: http://www.x-life.no/products/bb-weight-lifting-belt Står: S: 26-33 inch (65-85 cm)M: 30-37 inch (75-95 cm)L: 34-41 inch (85-105 cm)XL: 38-45 inch (95-115 cm). Jeg målte meg rundt livet med t-skjorte på, og er på 98-100cm, rundt livet, avhengig av om jeg har spist eller ikke. Skal jeg da ta Large, eller Medium siden beltet skal jo sitte veldig stramt rundt livet? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det burde være enkelt, ta et belte rundt livet og stram det mens du presser magen utover. Så velger du et belte med god margin rundt tallet. Uten belte skal man jo stramme magemusklene og holde stabil kjerne. Med belte skal du presse magen utover mot beltet og lage trykk for å gi stabil kjerne. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Det burde være enkelt, ta et belte rundt livet og stram det mens du presser magen utover. Så velger du et belte med god margin rundt tallet. Uten belte skal man jo stramme magemusklene og holde stabil kjerne. Med belte skal du presse magen utover mot beltet og lage trykk for å gi stabil kjerne. Tok et belte og strammet godt rundt livet mens jeg presset magen ut. Endte på 78-81 cm etter flere forsøk. Da bør jeg velge Medium (75-95 cm), hvis jeg har forstått riktig? Endret 3. september 2013 av The Catalyst Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Ja du skal stramme løftebeltet og trykke mot det , det er også mulighet for å lage flere hull om man skulle trenge det. Ingen belter på gymmet du kan prøve? Medium er for folk mellom 75 og 100kg med normal fettprosent. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Ja du skal stramme løftebeltet og trykke mot det , det er også mulighet for å lage flere hull om man skulle trenge det. Ingen belter på gymmet du kan prøve? Medium er for folk mellom 75 og 100kg med normal fettprosent. Jeg veier 101. Fettprosenten har jeg ikke fått målt riktig. Men jeg er helt normal hvertfall. Skal dra innom diverste sportsbutikker og se om de har belte. Tror ikke de har det på treningssenteret mitt. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Fikk prøvd styrkeløftbelte i dag, og Large var helt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå