Arafatt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg lurer på hva forskjellen er mellom hurtigformatering og vanlig formatering.. og hva som lønner seg.. Håper på svar.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 med hurtig formatering sletter du ikke dataen. når du skal kopiere noe på den hurtige formaterte hardisken først da sletter du data. tror jeg. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jeg VET at det er litt teit å skrive dette, men jeg bare MÅTTE Hurtig går fortere.... Lenke til kommentar
HawP Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hurtigformatering sletter bare diskens "innholdsfortegnelse" slik at disken ser tom ut, men den sletter ikke dataene fysisk. Evt. gjør den også en sjekk (verify) på at sektorene på disken kan leses (noe som går mye fortere enn å skrive de). Vanlig formatering skriver i tillegg nye sektorer på disken (og sjekker at de kan leses etterpå) slik at dataene fysisk slettes (untatt for de med spesialutstyr), og lager ny filsystem struktur. Mulig at formateringsprogrammet automatisk vil kjøre en hurtigformatering dersom den ser at disken er formatert fra før og du vil formatere likt på nytt. Uten at jeg egentlig vet sikkert, formaterer diskene mine bare første gang og ved evt. partisjonsendringer. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er ikke bare LITT forskjell i tiden heller. Hurtig format av en 160gb disk tar 2 minutter, vanlig formatering tar timesvis. Ikke mye hensikt i å lavformatere etter min mening, bare visst du får problemer med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå