Gå til innhold

Jeg har store lår og rumpe - 17år gutt

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17 år gammel og veier 62kg. Dere sier sikkert at det er veldig lite, men iforhold til høyden er det faktisk en del, for jeg er bare 168cm høy.

Problemet mitt er at jeg har store lår og rumpe, hvis jeg for eksempel setter meg ned så vil man se alt fettet forme jeansene. Du ser at det "renner" ut mot sidene. Rumpa er ikke alt for stor, men den er stor! Itillegg bllir det stramt i både rumpe og lår å ha på jeans. Ellers ser jeg normal ut i overkroppen.

Jeg vil ha mindre lår og rumpe, ikke ved kardio, men ved styrketrening. Jeg tenker som så at hvis jeg kan få mer muskler, kan jeg øke forbrenningen, og da er det en vinn vinn situasjon. Jeg spiller fotball en gang i uka, så litt kardio vil det bli! Men da er jo spørsmålet, hvilke muskel grupper bør trenes for å oppnå MAKSIMAL forbrenning?

Jeg har Manualer(20kg) og treningsbenk(med justering).

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du forbrenne, så er jo kardio veien å gå, bare så det er sagt. Men er du ute etter å bygge muskler samtidig, så er styrketrening også bra.

Kanskje ikke HELT det du vil høre, men du får større forbrenning ved å trene de store muskelgruppene; rumpe og lår!

Knebøy og markløft er alfa og omega, og det er ikke noe du har anlegg til med bare manualer og benk. NOE vil du kunne ta, men de store løftene som du trenger, ligger i barbell (lang stang) og vektskiver. Eventuelt er det mange som har fått gode resultater med kettlebells. Har du mulighet til å investere i stang og skiver, så skal jeg love deg at du har det du trenger til å få veldig mye gjort. Da kan vi begynne å prate program.

Foreløpig, gjør det du kan av knebøy og markløft. Finner du noe annet som funker fett å bruke, så for all del, go for it. Men å melde seg inn på et treningsstudio er et stort steg i riktig retning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har sykt tynne lår og tynn rumpe, jeg vil ha større :(

Heldigvis er det samme oppskrift. Som Aleks sier vil jeg også anbefalle knebøy og markløft.

Lenke til kommentar

En god rumpe er forholdsvis stor ja. Kjære deg, du veier under 65 kg, og er langt fra ferdig utvokst som syttenåring. Ta det med ro, og ikke begynn kroppshysteriet allerede nå.

Kjør på med styrketrening hvis du liker det, men ikke gjør det utelukkende pga. hvordan kroppen din ser ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...