Gå til innhold

Duron 700@950@43C idle?!

askt

Anbefalte innlegg

Jeg har altså en Duron 700@950 som presterer å holde en temperatur på 43C ved IDLE. Har en Chrome Orb for øyeblikket, riktignok uten no kvalitets-goop.

Jeg synes da dette er imponerende mye?

Har bestilt en TT Silent Viking og Arctic Alumina Thermal Compound i håp om å senke denne temperaturen noe...

Har noen flere tips å komme med?

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-02-15 10:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å kontrollere om anleggsflata på CPU-ribba er plan, ev. planslip. Bruk LITE goop, men det vet du sikkert. For å få ned idle-temp, kan du jo bruke et CPU "tomgangsprogram". Mål kabinettemperaruren. Du kan sette på verdens beste CPU kjøler, uten at det vil hjelpe hvis det er for varmt inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Har forøvrig samme kabinett som deg... temperaturen pleier å ligge rundt 30C. Har tenkt å legge inn slike matter for å dempe vibrasjoner, det vil vel ikke gjøre saken noe bedre... :smile:

Kabinettviftere vil sikkert gjøre saken bedre, men det har jeg liten erfaring med å montere.

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-02-15 11:12 ]

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp montert kab-vifte, det er IKKE vanskelig. Ligger nå på ca 32C, men jeg har ikke laget ekstra luft-uttak enda. Det vil nok hjelpe drastisk. Det er i grove trekk bare å lage hull og skru fast. Har du to hender, noe å lage hull med, og en skrutrekker, er du langt på vei. Skal montere rheostaten i dekselet til den ledige 3,5" porten.

Aopen HQ45 (midi)Godt asfaltert og skumlagt :smile:

Aopen AK77ProA

XP 1800

CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz)

Apacer DDR 256Mb

Samsung 60Gb

Samsung RW

MSI GF2MX400(64mbSDRam) GF3Ti500 på vei :smile:

Papst 80mm 79m3 med rheostat

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-02-15 11:32 ]

Lenke til kommentar

Den så ikke helt ideell ut. den blir liggende for langt ned. (der lufta er kaldest) Tror den bare vil trekke inn luft gjennom venstre sidedeksel, og gi dårligere luftstrøm gjennom PSU. Det vil gjøre at du ikke blir kvitt så mye av den varme lufta som ligger øverst. Fant du ut leveringsmengden på den? (m3/t)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-15 12:00, [email protected] skrev:

Den så ikke helt ideell ut. den blir liggende for langt ned. (der lufta er kaldest) Tror den bare vil trekke inn luft gjennom venstre sidedeksel, og gi dårligere luftstrøm gjennom PSU. Det vil gjøre at du ikke blir kvitt så mye av den varme lufta som ligger øverst. Fant du ut leveringsmengden på den? (m3/t)

Mjo...spørs hvordan du ser på det. Den vil i praksis ligge på midtnivå i kabinettet, og rimelig nærme CPU-viften, og dermed også forhåpentligvis dra med seg litt varme derfra.

Har søkt litt på forumet her, og sett flere positive erfaringer. Var jo ikke så kriminelt dyr heller. Dessuten er den stille... tror jeg tar sjansen. :smile:

Har ikke specs på den, nei...fant det ikke på 3dfxcool.com heller.

Lenke til kommentar

Det er det jo én mulighet for å få den til å funke: Fest en fleksibel slange til luftinntaket på den, og legg andre enden helt øverst i kabinettet. Da får du brukt den til å trekke ut varm luft i stedet for kald.

Konseptet er jo en grei ide for dem som ikke har lyst å lage hull.

En annen ide er jo å sette en vifte nede i front for å trekke inn. Det er jo delvis klart til montering der. Det vil jo heller ikke synes fra utsiden. (du trenger ikke å lage hull i plasten, det er masse tilgang på luft under, og på sidene)

PS. Prøv å måle eller bare å kjenne tempforskjellen i midten og øverst, det er STOR forskjell!

Aopen HQ45 (midi)Godt asfaltert og skumlagt :smile:

Aopen AK77ProA

XP 1800

CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz)

Apacer DDR 256Mb

Samsung 60Gb

Samsung RW

MSI GF2MX400(64mbSDRam) GF3Ti500 på vei :grin:

Papst 80mm 79m3 med rheostat

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-02-15 12:32 ]

Lenke til kommentar

På minimum hastighet har kab.temp gått ned fra 38 til 33. Skal montere en slange langt opp i kab, som skal gå til et hull i bakveggen. Det er for at vifta trykker inn kald luft nede, mens da den varme lufta øverst i kab skal trykkes ut. Har tettet igjen de fleste andre åpningene for å lede ut mest mulig av den varmeste lufta. Blir gøy å se forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...