digitalw Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Skrevet 28 august 2013 - 22:53 En diskusjon mellom meg og en jeg kjenner. Jeg ble kjent med ei jente, og skulle møte henne og hennes 2 av 3 hunder i hovedstaden. Etter at vi hadde gått rundt og kost oss, skulle vi spise, bikkjene lå under bordet der vi spiste. Så skulle jeg rygge stolen, og var nær den ene bikkja sitt bein, så den bein. Kjørte ikke direkte over den, for det ville jeg merket, ikke var det en brå og hard bevegelse heller.. Bikkja peip, men etter det så gikk alt greit, ingen tegn til skade. Etter det gikk vi ned på platformen, og mens vi ventet på toget så skulle hun trene hund, for hun driver med det. Ikke noe problem! Så kom vi på toget, satt der og snakket, og den hunden skulle støtt og stadig hoppe opp på setet vi satt på og ned på det harde gulvet på toget opptil flere ganger. Når vi kom hjem til henne, eller for å si det sånn, etter at vi hadde gått av toget så mener jeg å huske at det da begynte, at hunden virket halt. Etter det, til tross for at bikkjen har vært halt så har hun ikke oppsøkt dyrlege før nå nylig. Dette skjedde den 11 Juli, og det er nå nylig, om det var forrige uke eller noe at hun tok med bikkjen til dyrlege. 1-2 uker max. Altså har bikkjen gått med det problemet med lenge, og hun har gått tur med den, hun har også testet den i å hoppe støtt og stadig. Hun har lenge visst at den var halt, men har brukt år og dag på å gjøre noe med det. Først så sa hun at "Det er ikke din skyld, for *navn på hund* var helt fin når vi var på perongen og når vi skulle fra der vi spiste". Og nå, når hun har funnet ut at det faktisk kommer til å koste litt, da er det plutselig min skyld, for nå er det blitt "jeg har tenkt på det, og det kan ikke være noe annet enn det med stolen". Jeg fikk henne på tlf istad, og hun nektet for at det med å hoppe ned fra togsetet endel ganger og ned på gulvet hadde noe å si, jeg prøvde å si, treffer man feil , så er det det, for hun nevnte at bikkja har hoppet av sofaen flere ganger osv. Det er konstantert et brudd eller hva det nå er, men jeg kan ikke vite om jeg er ansvarlig, og nå er det vel slik at bikkja kanskje ikke var så ille til å begynne med, men ble verre, hvis man skal gå utifra at det var min skyld. Eieren burde tatt med bikkja dit med en gang, ikke brukt år og dag, sier seg jo selv at desto lenger man går med en slik skade, og særlig belaster det, desto verre blir det.. Jeg har postet dette på et annet forum, men etterhvert som jeg har lagt til ting, for jeg får stadig vekk flere sms fra jenta. Ifølge de på det forumet så er det følgende: 1: Jenta har ingen sak 2. Hvis bikkja hadde vært skadet av at jeg skumpet borti den med stolen, så ville den ikke hoppet opp og ned av setet såppas som den gjorde. 3. Hun har kanskje forverret skaden med å bruke tid på å gå til veterinær, i hvert fall ved å oppfordre den til å hoppe når hun vet at den er halt. 4: Jenta mente at skylden ikke var min til å begynne med, i og med hunden fungerte ypperlig frem til vi gikk på toget, det var kun når hun innså at det kom til å bli dyrt, og at mange på det forumet mistenker at hun ikke har forsikring, ja, det var da det plutselig ble min skyld. Etter det har fått fått både sms som "Du kødder med feil folk" og idag fikk jeg melding om "det kommer regning i posten". Slik jeg forstår det så har hun jo ikke noen sak, og addressen min skal det godt gjøres å finne, så går utifra at det bare er en bløff? En advokat kan vel ikke bare sende ut et slik krav uansett, det er det vel kun politiet som kan, og det gjør de ikke i en sak som dette. Hva mener dere? Endret 3. september 2013 av digitalw Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Regner med ho har forsikring på hunden? da får ho en egenandel å betale. rundt 2000-4000kr vil jeg tippe. Om det er din skyld det tviler jeg på, hadde nektet å betalt,. ho kan jo prøve å få advokat osv til å få penger av deg men tviler sterkt på at ho har noen sak... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Fin venn du har funnet, nei, hadde ikke betalt, det går ikke ann å bevise at det er din feil, og hunden oppførte seg helt normalt etter restauranten. Hun får gå til sak hvis hun gidder, men setter en knapp på at du slipper ganske fort unna Lenke til kommentar
digitalw Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ah, så alt dette med du får regning i posten er bare bløff? Det er nok det. Spaceway: Mange mistenker at hun ikke har det, fordi hun virker desperat nå, enten det eller så prøver hun å svindle meg, ved å få meg til å betale alt, mens hun selv må kun betale egenandel. Hun har nemlig ikke nevnt å betale for litt av skaden, altså det hun må ut med i egenandel, ergo meldingen "Du får regning i posten", hun snakker om hele regningen. På det andre forumet hvor emnet har dødd helt ut, ikke noe mer respons så mener mange at hun virker uansvarlig, hun har 3 hunder hun har ansvaret for, og hun skulle ikke hatt ansvart for så mye som en hun spør dere meg. En person svarte med at det må være noe galt med jenta, for jenta fikk nemlig hunden til å hoppe fordi hun trodde at hunden faket, dette var litt av innlegget mitt : " Til og med etter at bikkjen var halt så skulle hun teste den hele tiden, fordi hun mente den "faket", for å få sympati, så hun fikk den til å hoppe når jeg var hos henne." Så jenta er helt klart ikke god, spørsmålet er hvorvidt jeg kan anmelde henne for noe, hvor alvorlig tar politiet meldinger som "du kødder med feil folk"? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Så jenta er helt klart ikke god, spørsmålet er hvorvidt jeg kan anmelde henne for noe, hvor alvorlig tar politiet meldinger som "du kødder med feil folk"? Det er 99,9999999% sjanse for at en slik anmeldelse blir henlagt. Det lureste du kan gjøre er å ignorere henne og anta at det bare er tomme trusler fra jenta. Skulle det eventuelt komme et krav så får du ta opp kampen. Lenke til kommentar
digitalw Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Det som er med jenta, er at hun er ikke riktig god i hodet, noe jeg har funnet ut etter at jeg ble kjent med henne, hverken hun eller typen virker helt riktig gode. Hun har snakket om lovbrudd har gjort, nylig var det en nabo av henne som hadde hennes penger, lang historie, og nektet å betale dem tilbake til min "vennine", da begynte hun å planlegge å bryte seg inn for å stjele tilbake det naboen skyldte osv. Hun har en lang historie med både tyveri, både folk hun kjenner, og seg selv, typen ble nylig banket opp, sikkert ikke uprovosert kan jeg tenke meg, virker som to ustabile personer begge to, så jeg må innrømme at jeg er en smule bekymret. Jeg er usynlig på de fleste sider, bortsett fra en, nevner ikke domene i tilfelle hun og typen skulle ved en tilfeldighet snuble over denne tråden. Ifølge hjemmesiden så fjerner de ikke den slags type informasjon, fordi det er offentlig. Hvis det er noen som har litt greie på slikt, kan en side, selvom informasjonen er offentlig fjernes, hvis man frykter for egen sikkerhet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå