Marius_1337 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hei! Jeg har satt meg litt fast i Excel nå... Det jeg trenger hjelp til er som følger: Jeg har en liste med navn i kolonne A Kolonne B er tom. Jeg skal så lime inn en haug med navn i f.eks. "Ark2", kolonne A, med samsvarende tall i kolonne B. Det jeg vil at skal skje da, er at om det er samsvar mellom navn i kolonne A ark1 og kolonne A ark2, så skal innholdet i kolonne B ark 2 kopieres inn i konolloe B ark1. Var dette greit forklart? Jeg har forsøkt med=ANTALL.HVIS.SETT men den teller jo bare opp hvor mange ganger navnet kommer... Har forsøkt å finne en makro som kanskje kan gjøre nytten, men jeg klarer rett og slett ikke dette!Kan noen hjelpe meg? Mvh Marius Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hei Marius Kolonne B i Ark1 skal inneholde formelen som heter FINN.RAD. Se http://office.microsoft.com/nb-no/excel-help/finn-rad-HP005209335.aspx for en forklaring. (FINN.RAD heter VLOOKUP på engelsk -hvis du må google deg ut av landet.) HTH. Beste hilse Harald 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå