Arodem Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Europa har for dårlig bredbånd for Sonys Gaikai-satsing. Les hele saken Lenke til kommentar
Leonarfd Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Fortsatt venter på nye linjer eller fiber, kan nok glemme en slik tjeneste uansett om det kommer til norge. Er nok ikke den eneste som sliter med dette i vårt utrolige rike land.......... 2 Lenke til kommentar
Kennern Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Synd at nettet i norge er veldig dårlig Lenke til kommentar
Populært innlegg Booz Skrevet 3. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2013 Dette virker som løgn fra sony sin side, bredbånd i europa er minst like godt som usa, mesteparten av ISPer i usa har også trafikkgrense i måneden. Tror sannheten bak dette er manglene serverdekning i europa. 15 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Absolutt en spennende tjeneste, men kan bare ikke se for meg hvordan dette skal virke uten et input-lag fra helvete. Jeg har ihvertfall fiber hjemme om ikke annet.. Håper de får det til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Dette virker som løgn fra sony sin side, bredbånd i europa er minst like godt som usa, mesteparten av ISPer i usa har også trafikkgrense i måneden. Tror sannheten bak dette er manglene serverdekning i europa. Ja, det tror jeg også, bredbåndsdekningen i USA er også høyst variabel. AtW 5 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Europa er Sony-fanboys, så de trenger ikke frykte backlash fra fansen her, så da er det ikke noe poeng å bruke penger på noe som de ikke tjener mye penger på uansett, og fanboys sluker den elendige unnskyldningen deres rått. For å kunne konkurrere mot Microsoft i USA er det nok mye viktigere med en slik tjeneste der. Endret 3. september 2013 av radiohodet Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nå sier de ikke at det er fordi EU har dårlig bredbåndsdekning heller da. Nøyaktig hva sier de heller ikke. Lenke til kommentar
nems Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Ifølge http://www.akamai.com/stateoftheinternet/ så ligger faktisk Europa ganske dårlig an sammenlignet med USA. Jeg blir dog litt overrasket over å se at gjennomsnittshastigheten i Sverige faktisk ikke er stort bedre enn i Norge. Skulle tro at den brede utstrekningen av fiber i Sverige dro gjennomsnittet opp en god del. Når det er sagt tror jeg ikke hovedproblemet er hastighetene, men heller det faktum at Sony må få opp sitt CDN. De må sette opp datasenter som kjører maskinvaren som skal drive spillene, samt de må forhandle frem avtaler med ISPer slik at de har nok båndbredde inn til hver av de. Det er vel det han nevner i den videoen også kanskje. Ren spekulasjon selvfølgelig, og personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Jeg tror ikke dette er en tjeneste jeg kommer til å bruke i det hele tatt, hvis jeg kjøper en ny konsoll.. Lenke til kommentar
TickleMeJesus Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Regner med det henger sammen med antallet ISP-er de trenger å lage avtaler med her i Europa. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Sony har sikret seg avtaler med bredbåndsleverandører, blant annet Virgin Media i Storbritannia, som skal sørge for at PlayStation-eiere får prioritet på nettlinjen. Hva er det dere egentlig mener her? Å inngå avtaler om "prioritet på nettlinjen" er brudd på nettnøytralitet. Endret 3. september 2013 av formkake 5 Lenke til kommentar
Booz Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hva er det dere egentlig mener her? Å inngå avtaler om "prioritet på nettlinjen" er brudd på nettnøytralitet. Virker som det er det sony har gjort, merkelig ingen bryr seg om det, hadde vel fått mer reaksjoner om det var microsoft som hadde gjort det siden norge er sonyland... 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det har vel sikkert mer med det å gjøre at de ikke har gjort noen avtaler her i Norge. Hadde de gjort det hadde det nok kommet reaksjoner. Håper jeg ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Mystisk. Sa ikke nVidia for et års tid siden at Norge hadde bedre internett enn USA? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Og nå kan man jo begynne å lure på hvor mange år til dette her en gang ser dagens lys her på berget. 1 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 ...og ikke kom her og tro at microsofts sin "power in the clouds" vill bli noe bedre. telenor maa nok gi fiber til alle her i norge innkludert de som lever i grisgrendte strøk. saa lenge det ikke blir gjort kan vi her i norge bare glemme microsofts sin "power in the clouds" og sonys sin "gaikai". Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Garantert mangel på 'dekning' frå Sony si side. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 ja ja, de utsetter iallefall ikke lanseringen p.g.a. det.. 1 Lenke til kommentar
hubar Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Fortsatt venter på nye linjer eller fiber, kan nok glemme en slik tjeneste uansett om det kommer til norge. Er nok ikke den eneste som sliter med dette i vårt utrolige rike land.......... Bare å gjøre som det ble gjort her hvor jeg bor, gå sammen og legg fiberet sjøl. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Har vi hørt noe om priser enda? Det er hva jeg finner mest spennende. Jeg ser ikke helt poenget med å gi tjenesten i europa i 2015-2016 da man på det tidspunktet har ett godt bibliotek av PS4 spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå